Макрон добився скасування санкцій проти титану з Росії: для чого йому це потрібно
Джерело:
ReutersУряд Канади дозволив корпорації Airbus використати титан із Росії у виробництві літаків. Скасування санкцій викликало політичну суперечку щодо санкційної політики проти Росії.
Як Макрон докладав зусиль
Президент Франції Еммануель Макрон особисто втрутився, щоб переконати прем'єр-міністра Канади Джастіна Трюдо звільнити Airbus та інші аерокосмічні компанії від санкцій, які стосуються російського титану. Джерело, близьке до французького лідера, повідомило, що він приклав до цього "значних зусиль".
Читайте також: ЄС схвалив закон про обмеження викидів метану при імпорті газу: як це вплине на Росію
Airbus неодноразово заявляла, що експорт титану приносить лише обмежені доходи російському бюджету, але його обмеження серйозно вдарить по західних авіабудівниках.
Багато повідомлень було передано на всіх рівнях,
– додало джерело, маючи на увазі широкий дипломатичний і промисловий тиск.
За інформацією Investigate Europe, з березня 2022 по березень 2023 року Airbus імпортувала з Росії титан на суму майже 23 мільйони доларів, що в чотири рази перевищує показник попереднього періоду.
Що відомо про Airbus?
Airbus є значущою європейською корпорацією в галузі авіації та космічної техніки. Заснована у 1970 році, вона стала одним з провідних світових виробників літаків і космічних продуктів. Її штаб-квартира знаходиться у Тулузі, Франція. Крім того, Airbus має різноманітні заводи та виробничі майданчики, розташовані в різних країнах.Залежність від російського титану
Річ у тім, що російська компанія "ВСМПО-Авісма" є найбільшим виробником титану аерокосмічного класу. Завдяки своїй міцності та легкій вазі, цей титан ідеально підходить для компонентів, що зазнають значних навантажень, таких як деталі двигунів і шасі для великих літаків.
Проблема в тому, що на будівництво нового титанового заводу витрачаються роки, а на сертифікацію може піти рік чи два,
– сказав Кевін Майклс, керуючий директор AeroDynamic Advisory.
Водночас зняття санкцій може загострити ще одну проблему для аерокосмічних компаній: скарги на санкції підкреслюють їхню залежність від країн-експортерів стратегічних матеріалів, які можуть використати цю залежність для контрзаходів проти Заходу.
Цікаво! Санкції Канади також могли завдати шкоди конкуренту Airbus – компанії Boeing (BA.N), але американський авіабудівник був врятований від перебоїв завдяки окремому виключенню, наданому французькому постачальнику обладнання Safran (SAF.PA).