У МОН думають відправляти дітей до школи з 5 років: психологи пояснили, чому це погана ідея

11 листопада 2020, 18:02
Читать новость на русском

Тимчасовий очільник Міносвіти заявив, що Україна не відмовляється від 12-річної освіти у школах. Він навіть припустив, що було б добре відправляти дітей до школи з 5 років. Проте психологи пояснили, що це погана ідея, адже не всі діти у такому віці готові до навчання.

Заява МОН щодо 12-річки в школах

В.о. міністра Міносвіти Сергій Шкарлет вважає, що 12-річна система у школах – це загальноєвропейська тенденція, повідомляє 24 канал.

До теми Відмова від 12-річної шкільної освіти – це абсолютний фейк, – Шкарлет

Проте, за його словами, батьками школярів обурені через те, що тоді діти будуть закінчувати школу у 18-19 років. Тож. Це питання залишається відкритим для фахової дискусії.

"У деяких країнах ЄС навчання розпочинають із 5 років і закінчують у 17. Така пропозиція звучала і на сьогоднішній нараді в МОН із керівниками облуправлінь", – додав Шкарлет.

Проте дитячі психологи виступають проти ідеї відправляти дитину в школу з 5 років. Свою думку висловила експертка та психологиня Світлана Ройз на своїй сторінці у фейсбуці.

Чому не завжди добре відправляти дитину до школи у 5 років

За її словами, нейропсихологи рідко бачать готовність до школи дітей віком від 6 років. "Мотивація у дітей віком до 7 років грайлива. Дуже рідко у сучасних дітей освітня мотивація доростає до 7 років. Все, що в навчанні до 7 років не є грою, втомлює дитину", – заявляє Ройз.

Окрім того, психологиня запевняє, що варто врахувати і те, що після пандемії доведеться відновлювати всіх дітей. Тож, експертам знадобиться трохи часу, щоб оцінити стан дітей.

Світлана Ройз запевняє, що концепція НУШ підготовлена до роботи з дітьми віком від 6 років, як і державний стандарт. "Але для того, щоб шестирічні діти в першому класі були в безпеці та було створене навчальне середовище – ще треба багато роботи", – каже вона.

Психологиня стверджує, що робота з 5-річною та з 6-річною дитиною – це два різних світи.

Найчастіше увагу приділяють готовності інтелектуальної школи (вона включає в себе увагу, пам'ять, мислення, уяву, мовлення, предметні знання, математичні уявлення та багато іншого) для всього цього недостатньо зрілості префронтальної кори мозку в 5 років,
– каже Ройз.

Також важлива емоційна підготовка до школи (наприклад, вміння витримувати розчарування, виконувати завдання, яке не подобається, вміння регулювати свою поведінку тощо) – це не всім дітям під силу і в 6 років.

За словами психологині, соціальна підготовка до школи включає, зокрема, готовність бути частиною групи.

"Я зустрічала не так багато дорослих, готовий до школи дітей 6 років. Часто доводиться пояснювати вчителям, чому одна дитина в 6-8 років може легко впоратися з завданням, а друга такого ж віку почне робити те саме лише через кілька місяціі", – сказала експертка.

Питання від психологині, які допоможуть визначити, чи готова дитина до школи:

  1. Скільки дитина може витримати тягар – бути без матері деякий час?
  2. Наскільки надійні стосунків з батьками? Адже дитина зможе бути активною тільки відштовхуючись від відчуття безпеки та підтримки в сім'ї.
  3. Наскільки дитина справляється з напругою (розчаруванням)? Наприклад, коли не їй не одразу дали відповісти, бо вчитель викликав іншу дитину.
  4. Чи зможе дитина витримати напругу, коли на нього не звертають особисту увагу?
  5. Чи може дитина попросити допомоги від інших людей?
  6. Чи є у дитини режим дня, правила – тобто щось, чого вона регулярно дотримується?