МОН рекомендує переглянути всі індивідуальні програми розвитку дошкільнят з ООП

6 січня 2022, 17:02
Читать новость на русском

Міністерство освіти та науки рекомендує садочкам з 1 лютого 2022 року переглянути всі індивідуальні програми розвитку дошкільнят з особливими освітніми потребами.

Про це МОН зазначило у листі про визначення рівня підтримки в дітей з ООП, які здобувають дошкільну освіту в інклюзивних групах.

До теми Клопотенко завершив роботу над новим меню для дитячих садочків: яким воно буде

Переглянути індивідуальні програми розвитку необхідно через набуття чинності змін до постанов уряду, що регулюють організацію інклюзивного навчання (постанова від 21 липня 2021 року).

Також МОН у листі зазначає, що висновки про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини, видані до 1 січня 2021 року, є чинними до закінчення строку їх дії або до видачі нового висновку ІРЦ.

Зміни щодо навчання дітей з ООП у 2022

Міносвіти опублікувало методичні рекомендації для встановлення категорій особливих освітніх потреб та визначення рівня підтримки в освітньому процесі.

Нововведення посилюють співпрацю між закладами освіти та інклюзивно-ресурсними центрами (ІРЦ). Так, школи отримуватимуть більше підтримки й допомоги під час навчання дітей з ООП.

Відтепер створення інклюзивних класів та розподіл освітньої субвенції здійснюватиметься за рівнями надання підтримки:

  • Підтримка першого рівня надається насамперед учням, у яких виникають труднощі під час навчання, але яким не потрібен інклюзивний клас.
  • Другий, третій та вищі рівні підтримки зазначають у висновку ІРЦ.

З 2022 року буде проводитися комплексна психолого-педагогічна оцінка на базі школи. Це дасть змогу фахівцям працювати з дитиною у звичному їй середовищі. Також їхня участь – обов’язкова в складі команд супроводу дітей з ООП.

Також школи, у яких навчаються діти з ООП в інклюзивних класах одного або різних років навчання, можуть створювати інклюзивні міжкласні групи для вивчення предметів, модифікованих з урахуванням ООП учнів.

Цікаво Уряд затвердив порядок організації інклюзивного навчання у коледжах

Для визначення рівнів підтримки в школі директор має:

  • Створити команди супроводу для всіх дітей, які потребують підтримки.
  • Скласти розклад засідань команд супроводу, передбачивши участь фахівців ІРЦ.
  • Оформити протокол із визначенням рівня підтримки для кожного учня.
  • Узагальнити інформацію про рівні підтримки для всіх учнів з ООП.
  • Поінформувати батьків учнів з ООП про необхідність проходження комплексної оцінки в ІРЦ, якщо дитина навчається за висновком ПМПК.


Рівні надання підтримки / Інфографіка ДСЯО

До слова, раніше МОН пояснило, як вчителям нараховуватимуть доплати за роботу в інклюзивних класах. Наприклад, якщо учень з ООП деякий час не відвідував заняття через хворобу чи з іншої причини, то це не впливає на розмір виплати педагогам. Деталі – читайте у статті.