"Хочу залишитися працювати саме в освіті": як знайшов своє покликання вчитель Олександр Жук
Джерело:
НУШВажливо розуміти, який вплив мають учителі на формування особистості дитини. Якщо ця професія обрана за покликанням душі, то успіх гарантовано і учням і учителю. До Дня працівника освіти, 6 жовтня, познайомимось з натхненним педагогом Олександром Жуком.
Освіта 24 пропонуємо надихнутися історіями учителів, які прийшли в освіту з інших професій і знайшли тут своє призначення. Про цікавий шлях у педагогіку Олександра Жука із Запоріжжя розповів портал НУШ.
Дивіться також Коли відбудуться учнівські олімпіади у 2024-2025 навчальному році
"Вчительство – це про постійний розвиток та рух уперед"
Про професійний шлях від Олександра Жука.
Уже 13 років роботи в школі й за цей час став найкращим вчителем України за версією Global Teacher Prize Ukraine-2018, а також увійшов до ТОП-50 найкращих вчителів світу у 2020-му. За його словами, саме учні та колеги надихають його й мотивують залишатися в професії надалі. Та як починався його шлях у професії?
Global Teacher Prize Ukraine
щорічна національна премія для вчителів-агентів освітянських змін. Премія покликана відзначити досягнення вчителя, підкреслити важливість педагогів в Україні. Національну премію засновано у 2017 році громадянською спілкою "Освіторія" після підписання меморандуму з фондом Varkey GEMS Foundation.Будучи студентом 4 курсу факультету економіки в Дніпрі і не здогадувався, що його призначення викладати у школі. Потрапивши до Запорізької спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату "Джерело", де навчаються діти з порушеннями слуху, опорно-рухового апарату, синдромом Дауна, Олександр зрозумів – це те місце, з яким він хоче пов’язати свій професійний шлях.
На роботу в школі мене надихнув один випадок. Якось до мене підійшов хлопчик і почав говорити жестовою мовою. Я не зміг його зрозуміти й відповісти. Ця ситуація спонукала мене заглибитися в цю тему більше та пов’язати своє життя саме з допомогою дітям. Тож додатково я вступив на факультет психології, щоби розібратися з віковими особливостями учнів. Тоді я зрозумів, що хочу залишитися працювати саме в освіті,
– ділиться вчитель.
По завершенні навчання на факультеті Олександр почав працювати в "Джерелі" соціальним педагогом. Згодом – ще дві освіти, для професійного зростання: перекладача жестової мови та вчителя інформатики. Освіти здобував заради учнів, щоб краще розуміти та налагодити контакт. Бажання зростати й розвиватись у професії спонукало до отримання семи вищих освіт!
Жестова мова давалась не легко, але в її освоєнні допомагали діти.
Спочатку вчив жестову мову разом із дітьми. Вони перевіряли мене на знання тих чи тих слів і навіть ставили мені оцінки. Це допомогло краще розуміти їх та їхні потреби. Згодом почав вивчати жестову мову більш поглиблено та здобув освіту перекладача жестової мови,
– наголошує Олександр Жук.
Уроки інформатики у Олександра Жука мають практичний характер: учні користуються різними ґаджетами й застосунками, які допомагають знайомитися з усіма тонкощами ІТ, працюють над власними проєктами, займаються робототехнікою та 3D-моделюванням.
Я намагаюся зацікавити дітей саме практичними вправами, які вони можуть використовувати в реальному житті. Наприклад, вчимося складати таблицю з комунальними послугами, за допомогою якої можна розрахувати, скільки потрібно заплатити цього місяця. А ще розглядаємо, як можна придбати квитки онлайн та за певну суму доїхати до того чи того місця тощо,
– ділиться педагог.
Ще один напрямок, яким займається педагог – екопросвітництво, а його учні беруть участь у різних конкурсах з екології.
Коли працюєш за покликом душі. Олександр Жук/Фото з особистої сторінки фейсбук
В сучасних реаліях України, заклад, у якому працює вчитель, працює дистанційно. А учні Олександра перебувають як у Запоріжжі, так і за кордоном, а також та на ТОТ. Але за допомогою онлайн технологій він прагне вселити у своїх учнів відчуття приналежності до однієї спільноти.
До професійного свята, Олександр Жук бажає своїм колегам наступне:
Водночас на цьому шляху хочеться побажати педагогам не забувати про свої мрії, вірити в них та йти до них. Знайти свою суперсилу, яка давала б змогу творити в освіті. Але й не забувати про баланс, адже крім школи є ще й родина та особисті захоплення, які теж потребують нашої уваги
– акцентує педагог.