Шість предметів – і всі на ЗНО: освітній омбудсмен про реформу навчання у старших класах
Джерело:
hromadskeНадмірна завантаженість учнів – це перша проблема, яку хоче вирішити МОН. Зусилля учнів хочуть зосередити на кількох предметах, які допоможуть їм здобувати майбутній фах.
Освітній омбудсмен Сергій Горбачов окреслив проблеми в освіті, які потрібно вирішити у першу чергу. Деякі з них не мають жодного стосунку до війни, хоча вторгення окупантів також створило багато нагальних завдань.
Читайте також Чи можуть мобілізувати студента, аспіранта, докторанта
Скорочення предметів для старших класів
На думку Горбачова, в учнів 10 – 12 класів має бути не більше 6 навчальних дисциплін. Окрім того, кожну з них потрібно виносити на зовнішнє незалежне оцінювання.
Багато проблем створила війна, але деякі не можуть виріши вже впродовж десятиліть.
В освіті є й традиційні проблеми, наприклад зміст освіти. Навіщо нам 20 предметів в 11-му класі?
– дивується омбудсмен.
Горбачов наголосив, що він не може ухвалювати рішення про кількість предметів у школі, але у його компетенції пропонувати варіанти можливих рішень. Наприклад, можна не дробити предмети, а запровадити інтегровані курси, але це потребує вищої кваліфікації педагогів.
Скорочення предметів – це не про економію на освіті, а спроба зробити її більш ефективною. Якби у старших класах було 6 предметів – 3 обов'язкових і 3 на вибір, і по кожному з них було ЗНО, це б значно підвищило мотивацію дітей до навчання. Зокрема й завдяки тому, що вони не витрачатимуть час на предмети, які не потрібні їм у майбутньому.