Знай свої права: НБУ та мережа магазинів COOP запустили спільний проєкт

13 травня 2021, 08:06
Читать новость на русском

У магазинах споживчої кооперації, які розташовані у невеликих містах України, проходить інформаційна кампанія "Знай свої права". Проєкт запущено спільно з Національним банком України та спрямовано на підвищення фінансової грамотності населення.

Ініціативу також підтримали кілька великих банків та міжнародні організації. Головна мета проєкту – донести інформацію про права та обов'язки максимально широкій аудиторії споживачів фінансових послуг.

Цікаво Виплата боргів та грошове планування: 3 кроки до фінансової грамотності

Деталі проєкту

Інформаційна кампанія спрямована на те, щоб допомогти українцям краще розбиратися у фінансових питаннях, зокрема:

  • як запобігати порушенню прав споживачів при укладенні фінансових угод;
  • що робити, якщо третя особа відкрила на ваше ім'я кредит;
  • на що звертати увагу під час відкриття рахунку в банку;
  • як перевірити кредитну історію;
  • яку силу мають онлайн-договори тощо.

Ми підтримали ініціативу Нацбанку і впевнені, що українці зможуть безпечніше користуватися різноманітними фінансовими інструментами, володіючи всіма необхідними знаннями,
– зазначає голова правління "COOP Україна" Ілля Гороховський.

За словами Гороховського, за останній рік чимало фінансових послуг стали доступними в онлайн-режимі, однак не завжди споживачі перечитують умови контрактів та часто не знають, кому можна поставити додаткові запитання. 

Порада! Уважно перечитуйте всі договори з фінансовими установами, у тому числі їх онлайн-варіанти. Роздрукувати документи допоможуть принтери Canon серії MegaTank, які є простими у використанні та обслуговуванні, а друкуючі голівки легко замінити звичайному користувачу без сторонньої допомоги.

На думку заступника голови НБУ Олексія Шабана, є чимало причин, чому українці з острахом користуються фінансовими послугами або ж намагаються їх взагалі уникати. 

Це і пережиті кризи, і негативний споживчий досвід, і недостатня інформативність щодо переваг користування фінансовими продуктами,
– наголошує посадовець.

Організатори сподіваються, що така інформаційна освітня кампанія допоможе покращити ситуацію на фінансовому ринку України.

Один з постерів інформаційної кампанії / Фото Національний банк України