Історія "Титаніка" повторилася біля берегів Італії

22 січня 2012, 17:30
Читать новость на русском

Через сто років після тієї трагедії, у ніч на 14 січня 2012 року поблизу італійського острова Джильо з підводною скелею стикається круїзний лайнер Costa Concordia.

На його боту - 4234 людини. Судно сіло на прибережну мілину та лягло на бік. Людей рятували шлюпки берегової охорони та гелікоптери.

"Ми всі були в ресторані. І раптом ми почули шум, щось почало тертися об борт. Все було як у фільмі- паніка, люди бігли, кричали, падали, бився посуд... Лише через півтори години після інциденту на воду спустили рятувальні човни", - розповів пасажир лайнера Фульвіо Россі.

Капітан судна покинув корабель задовго до завершення евакуації

Внаслідок аварії загинули 12 осіб, ще майже два десятки вважаються зниклими безвісти. З 37 українців, які перебували на борту, ніхто не постраждав. Серед уцілілих і сам капітан круїзного лайнера - Франческо Скеттіно. Він залишив корабель задовго до повної евакуації пасажирів. Принаймні у цьому Скеттіно та його старшого помічника підозрюють правоохоронці.

Очевидці стверджують: у момент катастрофи Скеттіно спокійно вечеряв з молодою жінкою і пив вино. Крім того пасажири скаржаться, що евакуація була погано організована. Сам капітан переконує, що його судно не відхилялося від курсу і натрапило на скелі, які не були вказані на навігаційній карті.

"Рішення довелося ухвалювати у напруженій ситуації. З холоднокровністю потрібно було вибрати найкращий варіант. Думаю ми не помилилися, майже всіх пасажирів вдалося врятувати", - каже капітан лайнера Costa Concordia Франческо Скеттіно.

Власник: Причиною аварії, найімовірніше, став людський фактор

За даними британських ЗМІ, круїзний лайнер Costa Concordia міг натрапити на скелі через те, що його капітан захотів підплисти ближче до берега, аби привітати свого друга на острові Джильо. Власники корабля теж схиляються до цієї версії.

"Маршрут лайнера був прокладений правильно. Корабель відхилився від нього через маневр капітана, на який він не мав права. Капітан хотів показати лайнер людям на узбережжі і підплисти поближче до острова Джиліо. Тому він змінив курс лайнера", - переконаний генеральний директор Costa Cruises П'єр-Луїджі Фоско.

Капітан Costa Concordia Ф.Скеттіно під домашнім арештом

Франческо Скеттіно звинувачують у ненавмисному вбивстві. За недбалість йому загрожує 12 років в’язниці. Нині капітан звільнений з під варти та перебуває під домашнім арештом.

"Він же не ховався серед пасажирів. Скеттіно був на скелі, перед своїм кораблем. Він давав команди і відповідав на питання по телефону", - впевнений адвокат Ф.Скеттіно Бруно Лепоратті.

Тим часом пасажири Costa Concordia повертаються додому. Уцілілі намагаються оговтатися від того, що сталося.

"Корабель здригнувся і все почало падати, люди запанікували. Тоді капітан сказав, що все під контролем і це лише електрична несправність. Після цього усі заспокоїлися", - розповідає кухар на Costa Concordia Кандарі Суржан Сінгх.

"Капітан це справжній злочинець. Не було командного складу офіцерського, нам брехали постійно, персонал в коридорах нам говорив: йдіть в каюти. А корабель вже похилився! Та й ми 40 хвилин стояли на палубах біля шлюпок і просили, щоб нас посадили, а вони: не було команди капітана", - оборюється турист з Одеси Сергій.

Пасажир, який втратив багаж, може вимагати до 20 тисяч євро

Як повідомили в Італійській асоціації захисту прав споживачів, постраждалі внаслідок аварії лайнера можуть отримати від компанії Costa Cruises до півмільйона євро компенсацій. За втрату багажу передбачається до 20 тисяч євро, компенсація за моральну шкоду до 50 тисяч.

Травмованим внаслідок аварії варто розраховувати на 500 тисяч євро. Збитки ж від катастрофи можуть сягнути 1,5 млрд. євро.