Китайські інженери винайшли унікальний транспортний засіб, який не заважатиме руху автомобілів

30 вересня 2010, 23:19

Порох, паперові гроші, а тепер ще й новий вид міського транспорту. Китай знову попереду всієї планети - пекінські інженери винайшли наземний спосіб перевезення пасажирів, який не заважатиме руху автомобілів.

Марнувати час на дрібниці, за традицією, не стали. Салон новинки вміщає майже півтори тисячі людей. Класифікувати інноваційний транспорт складно - метро це, чи трамвай... Навіть китайці, які вигадали унікальний дизайн, наразі не можуть дати новинці настільки ж оригінальне ім'я. От і називають своє чудо техніки "автобус на широко розставлених ногах" або ж "автобус рачки".

Хоча, це не головне. Значно важливішою є ефективність. Пекін разом з Мехіко очолює список столиць з найбільш щільним вуличним рухом. Швидкість потоку - не більше 20 км/год. А новий автобус дозволить розігнатися до 50 км/год.

"Звичайні автобуси займають щонайменше одну смугу на дорозі. Вони зупиняються на зупинках, що різко знижує пропускну здатність вулиць і заважає іншим водіям. Тому я вирішив - чому б автобуси просто не підняти у повітря", - каже конструктор Сон Ючжоу.

Здавалось би, ідея лежить на поверхні - підняти над землею пасажирський салон і звільнити проїзд для автомобілів. Але китайці вирішили піти ще далі, як результат - не автобус, а цілий поїзд. Завдяки цьому дітище винахідливих конструкторів зможе перевозити значно більше пасажирів.

Люди знаходитимуться на висоті двоповерхової будівлі, адже автобус стоїть на п'ятиметрових ногах. А шестиметрова ширина цього транспорту дозволить автомобілям просто проїжджати під ним, як у тунелі.

"Такі автобуси на ногах - це новаторський винахід. Вони дозволяють збільшити місткість міського транспорту і при цьому не перевантажують і без того забиті вулиці", - каже еколог Китайської академії наук Цзянь Венбо.

Двигун у транспорту електричний. А частково поповнювати енергію будуть сонячні батареї. Це, зрозуміло, обмежить швидкість автобуса до 60 км/год, але зараз для пекінського міського транспорту і це мрія.

Спеціальні лазерні промені дозволять визначати, наскільки близько автомобіль знаходиться до стінок мобільного тунелю, і попереджати про повороти та інші маневри багатотонної конструкції.

"Теоретично автобуси на ногах - це недалека перспектива, адже у їхньому конструюванні немає нічого надскладного і вони не створюють додаткових перешкод на вулицях міста", - каже еколог Китайської академії наук Цзянь Венбо.

Єдине, що бентежить владу, - ціна. Сорокакілометрова траса з автобусом обійдеться у $7,5 млн. Хоча винахідники транспорту переконують, що це не дорого. Аналогічна ділянка метро коштує вдесятеро дорожче плюс щонайменше 3 роки на будівництво.

Наразі влада Пекіна погодилась на експериментальний дев'ятикілометровий відрізок. Автобус на ногах тут з'явиться вже зовсім незабаром.