КНДР забезпечує себе паливом із Росії, порушуючи санкції, – ЗМІ
Цього року з Росії вирушили мінімум 8 танкерів Північної Кореї, які вирушили на батьківщину та оголосили інші місця призначення. Всі танкери були завантажені дизельним паливом.
Про це повідомляє Reuters.
Як повідомило джерело в компанії, що обслуговувала судна КНДР у Владивостоці, вантажопідйомність танкерів становила від 500 до 2 тисяч тонн. Одним із танкерів був північнокорейський Ma Du San. На терміналі Перша річка, що належить російській Незалежній нафтогазовій компанії (ННК), на Ma Du San завантажили 545 тонн суднового палива. У транспортній накладній вказано, що це паливо надійшло з Хабаровського нафтопереробного заводу, яким володіє ННК.
Читайте також: Росія таємно допомагає КНДР обійти санкції, – The Washington Post
Видання нагадує, що Міністерство фінансів США 1 червня внесло ННК до свого санаційного списку, заявивши, що компанія постачала нафту до КНДР і могла бути причетна до порушення режиму санкцій.
Повідомляється, що надалі завантажені пальним танкери вийшли з портів Владивостока і Находки та вказали в Інформаційній системі державного портового контролю в якості пунктів призначення Китай та Південну Корею. Проте, покинувши Росію, танкери опинилися поблизу північнокорейських портів Кимчхек, Чхонджин, Хиннам і Раджин. Зазначається, що жодне з суден потім не вирушило в Китай, а більшість повернулися в Росію.
Водночас видання не володіє інформацією про те, що судна, переміщення яких відображені у даних моніторингу в інформаційних системах Reuters, порушили закон. Адже судну, яке перебуває в дорозі, не заборонено змінювати пункт призначення. Тому невідомо, чи здійснив якийсь із танкерів розвантаження палива в КНДР.
Натомість офіційні особи США стверджують, що зміна пункту призначення на півдорозі є однією із характерних особливостей тактики, яку застосовує КНДР для обходу міжнародних торговельних санкцій, введених через військові програми Пхеньяна.
Читайте також: Євросоюз також посилив санкції проти КНДР
"В рамках зусиль Північної Кореї, спрямованих на отримання доходу, режим використовує мережі морських перевезень для імпорту і експорту товарів. Північна Корея використовує обманні дії, щоб приховати справжнє походження цих товарів. Було виявлено, що Пхеньян регулярно спотворює ідентифікаційні позначення і документацію суден", – сказав помічник міністра фінансів США Маршалл Біллінгслі комітету Палати представників з іноземних справ.
Видання наголошує, що КНДР за допомогою таких складних і заплутаних ланцюжків намагається ускладнити спроби перевірити, скільки палива поставляється в країну і чи дотримується обмеження на імпорт у межах санкцій ООН.