Як маскують агітацію в день тиші
Незважаючи на заборону поширення та демонстрації будь-якої агітації в переддень виборів, кандидати все ж знаходять способи закликати голосувати за себе.
Значна частина рекламних площин, на яких ще вчора висіла символіка політичних партій та обличчя кандидатів місцевих виборів, тепер пустує. Так політичні сили виконують законодавство та не займаються агітацією у день тиші.
На столичних вулицях від буйства політичної реклами не залишилось майже нічого. Шматки агітації — у сміттєвих баках та на стовпах. Хоча хтось із виборців забув зняти плакати із кандидатом із власного балкону, а комунальники не встигли прибрати усю агітацію з під'їздів.
Утім, прихована агітація все ж є. Як і в минулі роки висить вона і в день тиші. На ній — ні імен, ні облич, ні назв політсил, але вгадується символіка партій, кольори або ж обігране прізвище. Немає там жодної інформації про те, хто замовив рекламу, який її наклад тощо.
Якби була адекватна судова система сьогодні, фіксація цих порушень мала би перспективу. Але в українській практиці виборів вважається, що це настільки несерйозна річ, порівняно із підкупом, адміністративним ресурсом, що навіть кандидати-опоненти не боряться за чесні вибори із метою усунення таких порушень,
— пояснила координатор Громадської мережі "Опора" Ольга Айвазовська.
Оскільки ці вибори місцеві, реклами не надто багато. У мережі "Опора" кажуть: варто або радикально посилити відповідальність за такі маніпуляції, або взагалі відмовитись від дня тиші як такого. Його, до прикладу, немає у Німеччині та Швеції.
Автор — Роман Пагулич.
Читайте також: Як кандидати порушують українське законодавство