Права пасажирів залізниці, про які варто знати
У залізничників сьогодні свято, а для пасажирів привід нагадати, що залізниця – це в першу чергу сервіс для подорожуючих, а не "царство" провідника. 24 канал за допомогою активістів нагадує про базові права пасажира залізниці.
Створений активістами ресурс ПОЇЗДка дає чудові рекомендації про те, які права має пасажир на залізниці та як їх захистити, з посиланнями на норми законів та правил. Тож про головне, що варто памятати пасажиру, читайте далі.
Читайте також: "Укрзалізниця" збільшить розмір штрафів за безквитковий проїзд у 30 разів: куди підуть гроші
1. Якщо ви купили електронний квиток з QR кодом, не обмінюйте його на звичайний. Роздрукуйте, але показуйте його зі смартфону. Якщо сканер не працює – це також не ваша проблема. Нехай вирішує начальник поїзда, кличте його.
2. Сканувати квиток має провідник, а не ви. Якщо у нього нема сканера, то він має піти за ним, а не ви.
3. Ви можете користуватися розетками в вагонах поїзда безкоштовно в будь-який час, це не залежить стоїть потяг чи їде. Більше того, якщо розетка не справна – вимагайте її полагодити. За правилами самої залізниці поїзд чи вагон з несправностями не повинен бути допущений до поїздки.
4. Постільна білизна має видаватися у герметичних пакетах. Якщо пакет надірваний, ви маєте право його замінити на герметичний.
5. Якщо ви виявили погано випрасовану постільну білизну (з плямами), діряву кодру тощо – вимагайте заміну, навіть якщо усі інші комплекти будуть такими. Зазвичай, після третього брудного комплекту, вам принесуть чистий зі спального вагону.
6. Постіль збирає провідник, а не ви. Усі заклики здати постільну білизну, ігноруйте. При цьому провідник має право забрати постільну білизну лише за згоди пасажира і не раніше ніж за 30 хвилин до прибуття.
7. Температурний режим має бути комфортним для поїздки. Якщо вам дуже спекотно або холодно, викликайте начальника поїзда з правовими нормами перевезення пасажирів. В них ви зможете побачити дозволені температури перевезення пасажирів у різні сезони. Якщо умови перевезення не відповідають, начальник поїзда може вам безкоштовно надати таке саме за класом місце в іншому вагоні, або так само безкоштовно підвищити клас.
8. У поїзді ви маєте право безкоштовно отримати воду, в тому числі і гарячу, а також – ліки з аптечки. Зверніться до провідника у випадку необхідності.
Активісти закликають вимагати дотримання своїх прав. А якщо їх не виконують, то писати скарги, адже вони усі фіксуються.
Подорожуйте з задоволенням, але не забувайте також виконувати правила залізниці.