Закрили понад 30 років тому: у Росії заговорили про відновлення проєкту літака Як-141

28 липня 2024, 16:07
Читать новость на русском

Джерело:

Defense Express

У Росії хочуть відновити проєкт літака Як-141. Його закрили понад 30 років тому.

Росіяни вже досить давно мріють про власний проєкт літака вертикального злету. Для цього можуть бути використані ще радянські напрацювання.

Дивіться також ЗСУ знищили винищувач Су-30СМ росіян та могли пошкодити ще один літак

Реанімувати проєкт Як-141

Російські пропагандистські ресурси пишуть про те, що компанія "Яковлєв" начебто "готова повернутись до проєкту зі створення літака вертикального злету та посадки 5-го покоління".

Саме ця компанія в радянські часи займалось палубними літаками вертикального злету та посадки, які стояли на озброєнні або ж призначались для Росії. Вони згадали про Як-36 (котрий так і залишився на етапі демонстратора технологій), Як-38 (єдиний серійний тип радянських бойових літаків вертикального злету та посадки) і Як-141 (перспективний проєкт, який був закритий у 1992 році через нестачу ресурсів).

До цього росіяни згадували про цей проєкт єдиний раз – у 2019 році. Тоді мова йшла саме про реанімацію проєкту Як-141. Технологічно він є саме проєктом радянських часів.

Що це за проєкт

Особливість Як-141 полягала в тому, що це був надзвуковий літак вертикального злету й посадки. Робота над цим літаком стартувала ще у 1972 році, але перший політ першого дослідного екземпляра відбувся лише у 1987 році, а перша посадка на палубу авіаносного корабля відбулась лише у 1991 році.

Передбачалось, що Як-141 має увійти до складу авіагруп усіх авіаносних крейсерів. Усього було збудовано два дослідні екземпляри цього літака. Один з яких розбився восени 1991 року під час випробувань, а в 1992 році проєкт Як-141 був остаточно закритий.

Характеристики Як-141:

  • довжина фюзеляжу та розмах крил – 18,3 метра та 10,1 метра (в розгорнутому стані) відповідно;
  • максимальна злітна маса – 19,5 тонн (при розбігу довжиною 120 метрів);
  • максимальна швидкість польоту – 1800 кілометрів на годину (на висоті 11 кілометрів);
  • бойовий радіус – до 900 кілометрів;
  • бойове навантаження – до 2600 кілограмів (за умови розбігу в 120 метрів), номенклатура – ракети "повітря-повітря" Р-77, Р-27, Р-60 та Р-73, ракети "повітря-поверхня" типу Х-35, Х-31 та Х-25; некеровані авіабомби та реактивні снаряди.