SpaceX застосує новий спосіб повернення першої ступені Starship
Головна перевага SpaceX перед конкурентами – можливість повертати ракети Falcon 9 та повторно їх використовувати. Для цього апарати зазвичай оснащуються посадковими штангами. Однак для більшої версії Falcon 9 – надважкої Super Heavy – Ілон Маск придумав дещо інше: вишку в яку ловитимуть перші ступені ракети.
Бажання повертати ракети для їх повторного використання зрозуміле – це економічно вигідно для всіх космічних польотів, тим більше із застосуванням таких потужних ракет, як Super Heavy. У даному випадку SpaceX має намір знизити витрати не лише на повторних запусках, а й на зменшенні маси апарату, пише TechCrunch.
Не пропустітьНайкраще з 2020: NASA представило підбірку фото за рік
Як відбуватиметься посадка
Після гальмування двигунами перший ступінь Super Heavy не буде приземлятися на посадочний майданчик, а сідатиме одразу ж на місце старту біля вежі обслуговування, яка ловитиме ракету за аеродинамічні рулі.
Що таке Super Heavy
Super Heavy надважка ракета-носій, яку компанія розробляє у рамках проєкту Starship і яка повинна буде піднімати на орбіту цей космічний корабель нового покоління. Суборбітальні випробування прототипу корабля вже ведуться – на початку грудня він виконав політ на 12,5 км, після чого вибухнув під час посадки.
Глава SpaceX Ілон Маск розповів про нову ідею у своєму твіттері.
Ми збираємося спробувати зловити ракету-носій Super Heavy стрілою пускової вежі,
– розповів Маск в одному з обговорень.
Переваги й недоліки методу
До недоліків такого методу можна віднести складність маневрів під час посадки ракети. Крім того, у випадку аварії під час посадки постраждає не лише ракета, а й ціла пускова вежа, на відновлення якої піде чимало часу й ресурсів. Втім, під час перших випробувань такого методу посадки точно будуть передбачені додаткові варіанти посадки для страхування, перш ніж метод буде відпрацьовано.
Що ж до переваг, то одним з головних плюсів стане готовність ракети до наступного запуску. Оскільки вона злітатиме й сідатиме на той же майданчик, підготовка ракети до чергового польоту займатиме не більше кількох годин. Крім того, такий підхід скоротить витрати й масу ракети, оскільки можна буде відмовитися від посадкових штанг.
Ця ідея цілком вписується в плани Маска зі створення величезного флоту повністю багаторазових космічних кораблів, які будуть перевозити пасажирів і вантажі між континентами, доставляти супутники Starlink на орбіту і забезпечувати всім необхідним колоністів на Місяці й Марсі.