Як використовувати повний привід та систему ALLGRIP: чотири режими для будь-яких умов
Коли йдеться про кросовер, система повного приводу повинна бути не просто додатковою опцією, а реальною перевагою, адже від неї залежить безпека, керованість та комфорт. Саме тому Suzuki застосовує у своїх моделях перевірену часом систему з електромагнітною муфтою під назвою ALLGRIP. Про її переваги розповідаємо далі на прикладі Suzuki S-Cross.
Система ALLGRIP Select – це фірмова розробка Suzuki, що дозволяє змінювати поведінку автомобіля залежно від покриття та ситуації на дорозі. В кросоверах Suzuki Vitara та Suzuki S-Cross водій сам може обирати один із чотирьох режимів роботи, які допомагають під час поїздок не лише у місті, а й на снігових трасах чи пересіченій місцевості.
Дивіться також Чи може бензиновий кросовер бути економним
Як працює ALLGRIP?
У своїй основі ALLGRIP використовує електронно-керовану електромагнітну міжосьову муфту, яка в реальному часі розподіляє крутний момент між передньою та задньою віссю.
Система стежить за кутом повороту керма, натисканням на педаль акселератора й пробуксовкою коліс, завчасно підключаючи задню вісь, коли це потрібно. Такий підхід забезпечує не лише стабільність, а й економію пального, адже за звичайних умов авто рухається переважно з переднім приводом.
Це також суттєво відрізняє S-Cross та інші моделі Suzuki від конкурентів, у яких для активації 4WD потрібно почекати певну кількість часу.
Високий кліренс – перевага Suzuki S-Cross / Фото Анни Слоніцької
AUTO – економія і впевненість у місті
У цьому режимі S-Cross переважно залишається передньопривідним, що дозволяє економити пальне. Задня вісь підключається лише тоді, коли система фіксує пробуксовку передніх коліс, наприклад, на мокрій бруківці чи слизькому асфальті.
Режим AUTO завжди активується після запуску двигуна “за замовчуванням”. У ньому автомобіль сам усе вирішує, забезпечуючи стабільність і комфорт. Слід зауважити, що у будь-якому режимі робота системи ALLGRIP практично непомітна для водія – S-Cross рухається плавно, без різких перемикань і втрати зчеплення. Такий підхід не лише зменшує витрати пального, а й підвищує безпеку та комфорт, що особливо важливо у щоденному використанні.
SPORT – активне керування і динаміка
Режим SPORT змінює розподіл тяги та реакцію на педаль газу. Частина моменту постійно передається на задні колеса, а 6-ступенева автоматична коробка передач виробництва Aisin тримає нижчі передачі довше.
Результат – більш жваве прискорення та краща керованість у поворотах. Це ідеальний вибір для заміських трас або активного стилю їзди. У цьому режимі S-Cross демонструє, що повний привід може бути не лише про безпеку, а й про задоволення від кермування.
Інтер'єр Suzuki S-Cross вирізняється чудовою оглядовістю, що також критично важливо під час складних умов руху / Фото Анни Слоніцької
SNOW – для слизьких і зимових доріг
Режим SNOW створений спеціально для покриття з недостатнім зчепленням, як-от сніг, лід, мокра ґрунтова дорога чи навіть пісок. У цьому режимі система ALLGRIP активніше залучає задню вісь, розподіляючи крутний момент між колесами так, щоб авто не втрачало стабільності навіть під час різких маневрів.
Селектор режимів роботи системи ALLGRIP / Фото Анни Слоніцької
Разом з тим адаптуються налаштування систем стабілізації, антипробуксовки, АКПП та роботи педалі газу. Вони починають працювати завчасно, щоб нівелювати навіть мінімальні заноси.
Саме тому S-Cross в режимі SNOW рухається з максимально контрольованим прискоренням. Це особливо важливо на слизьких ділянках, де навіть невелике збільшення обертів може призвести до пробуксовки та втрати контролю.
LOCK – максимум зчеплення на бездоріжжі
Найекстремальніший режим LOCK активується під час роботи в SNOW, коли потрібен максимальний контроль і тяга. У цьому режимі S-Cross поводиться як справжній позашляховик, оскільки система ALLGRIP рівномірно розподіляє крутний момент між передньою та задньою віссю, імітуючи роботу блокування центрального диференціала.
Режим LOCK призначений для найскладніших ділянок / Фото Анни Слоніцької
Такий алгоритм дозволяє кросоверу впевнено вибиратися з глибокого снігу, піску або багнюки, коли одне чи кілька коліс втрачають зчеплення. Електроніка постійно відстежує швидкість обертання кожного колеса та, за потреби, пригальмовує те, що буксує, передаючи тягу на інші.
У результаті водій отримує максимальне зчеплення навіть на складних ділянках, де звичайні кросовери зупиняються. Режим LOCK стає справжнім "рятівним колом" на розбитих польових дорогах або після сильного снігопаду. Проте при досягненні швидкості понад 60 кілометрів за годину режим автоматично перемикається назад у SNOW.
Простий, витривалий, потужний та економний – усе це про двигун Suzuki S-Cross / Фото Анни Слоніцької
В Україні Suzuki S-Cross пропонується з надійним 1,4-літровим турбомотором BOOSTERJET потужністю 140 к.с. й 220 Нм крутного моменту. Агрегат має перевірену конструкцію з алюмінієвим блоком та ГБЦ й вирізняється економністю – у змішаному циклі середня витрата пального становить приблизно 6 літрів на 100 кілометрів.
Цей кросовер можна обрати у трьох комплектаціях за ціною від 976 000 гривень.
Система повного приводу ALLGRIP у Suzuki S-Cross – це приклад того, як ефективно й водночас непомітно можуть працювати технології. Вона неодноразово доводила свою стабільність на наших дорогах, оскільки розрахована на довгий термін експлуатації й добре пристосована до мінливих реалій. І саме в цьому полягає філософія Suzuki: дарувати водієві надійність та комфорт, а отже, спокій і задоволення від кожної поїздки.
Однак не варто переоцінювати можливості системи, адже технологія ALLGRIP не призначена для надважкого офроуду. Електромагнітна муфта не замінює собою знижений ряд та жорсткі блокування диференціалів, які є у рамних позашляховиків. Її головне завдання полягає у тому, аби забезпечувати стабільність за щоденних умов експлуатації. Тому у складних умовах – на кам’янистому бездоріжжі чи глибокому болоті – можливості S-Cross будуть обмежені.
І саме це робить систему повного приводу ALLGRIP чесною опцією: вона не намагається бути тим, чим не є, а пропонує оптимальний баланс між безпекою, прохідністю та економністю.