Зелені інновації: науковці створили асфальт, який ніколи не покривається ожеледицею
Джерело:
New AtlasДослідники з Хебейського університету науки і технологій розробили безхлорну сіль на основі ацетату, яку можна додавати прямо в асфальт. Цей матеріал здатен запобігати утворенню криги на дорозі до 8 років поспіль.
Революційне та екологічно чисте рішення є унікальною альтернативою спеціальним соляним розчинам, які захищають покриття доріг від криги, але водночас руйнують його.
Читайте на сайті У Китаї знайшли 2400-річний унітаз зі змивом та каналізаційною трубою
Новий рецепт асфальту
Нове рішення передбачає змішування безхлоридної ацетатної солі з поверхнево-активною речовиною, діоксидом кремнію, бікарбонатом натрію та доменним шлаком, в результаті чого утворюється дрібнодисперсний порошок. Частинки порошку покриваються полімерним розчином, утворюючи мікрокапсули, які можна змішувати прямо в асфальті.
Інноваційне рішення не лише безперервно топить сніг, що падає на асфальт, але й знижує температуру замерзання води з 0°C до -21°C. Згідно з лабораторними дослідженнями, плита дорожнього покриття товщиною 5 сантиметрів продовжуватиме вивільняти капсули солі протягом семи-восьми років, зберігаючи дорогу чистою протягом усього цього часу.
Чому це справді важливо
Це рішення є значним покращенням порівняно з нинішніми солями на основі хлоридів, які можуть завдати шкоди навколишньому середовищу, погіршити стан доріг і спричинити іржавіння автомобілів. Сіль на основі ацетату є значно менш шкідливою для навколишнього середовища, ніж хлориди, і менш агресивною до сталі та інших матеріалів. Крім того, вона працює при нижчих температурах, ніж звичайні солі, забезпечуючи ефективний протиожеледний розчин.
Цікаво Новий метод прискорює очищення води до наносекунд
Очікується, що ця розробка матиме позитивний вплив на навколишнє середовище, безпеку водіїв та пасажирів, а також на утримання доріг. З новим рішенням немає потреби в повторному застосуванні протягом зими або в очікуванні прибуття вантажівок для розкидання льоду. Суміш також можна використовувати на інших об'єктах інфраструктури, таких як мости та автостоянки, забезпечуючи довготривале та стійке рішення для боротьби з ожеледицею.