Як ви гадаєте, чиї відповіді на завдання подобаються професорам більше – людини чи ШІ?

4 липня 2024, 10:36
Читать новость на русском

Дослідники одного з університетів Великої Британії вирішили перевірити, хто краще – студенти чи штучний інтелект – дає відповіді на поставлені освітні завдання. Вони почали таємно відправляти своїм же колегам-професорам згенеровані штучним інтелектом рішення, а потім написали про це велику наукову статтю.

Результати експерименту

Це дослідження демонструє, як штучний інтелект змінює освіту в цілому і створює нові проблеми для викладачів, які намагаються зрозуміти, як навчати і оцінювати студентів у майбутньому. З'ясувалося, що професори ставили вищі оцінки відповідям, наданим штучним інтелектом, і нижчі – реальним студентам. Досвідченим екзаменаторам виявилось важко визначити згенеровані результати.

Дивіться також Штучний інтелект Midjourney має власну версію того, хто є президентом США, і це не Байден

Для дослідження вчені склали іспити з кількох курсів психології, попросивши ChatGPT від OpenAI згенерувати для них відповіді. Іспити вимагали або коротких письмових відповідей обсягом не більше 200 слів, або есе обсягом 1 500 слів.

Інші професори, які не знали про дослідження, оцінювали іспити і правильно розпізнавали відповіді, згенеровані штучним інтелектом, лише в мізерних шести відсотках випадків, тоді як в усіх інших випадках у них не виникло підозр. Що найважливіше, відповіді штучного інтелекту отримали вищі оцінки порівняно з відповідями реальних студентів.

Які наслідки

Називаючи цей експеримент "найбільшим і найнадійнішим сліпим дослідженням у своєму роді" щодо впливу ШІ на освіту, вчені стверджують, що це демонструє здатність ChatGPT пройти тест Тюрінга — метод, який дозволяє з'ясувати, чи може комп'ютер поводити себе так, що  його можна переплутати з людиною.

Дослідники також пропонують змінити спосіб оцінювання студентів і задуматись над впровадженням ШІ в освіту тим чи іншим чином.

  • Щодо оцінювання студентів та запобігання плагіату за допомогою ШІ, освітяни вже розглядають різні варіанти — від усних іспитів до роботи в класі. Домашні іспити або навіть тести, виконані на комп'ютері, можуть швидко відійти в минуле.
  • Однак інтеграція штучного інтелекту в навчальний процес є більш суперечливою темою, яка вже розділяє освітян на два табори: одні панічно бояться, що майбутні учні стануть безпорадними й покладатимуться на ШІ як на універсального рятівника, інші ж навпаки налаштовані оптимістично, вважаючи, що ШІ – це просто ще один крутий технологічний інструмент, який при правильному поводженні не матиме суттєвих недоліків.