Паркуємося без стресу: як автомобіль допомагає це зробити
В сучасних дворах, де місця ледве вистачає для машини з зачиненими дверима, припаркувати свою автівку інколи дуже важко. Однак, якщо автомобіль обладнаний спеціальними електронними системами, завдання суттєво спрощується.
Напевне, автоматизований процес паркування – мрія для багатьох новачків за кермом. Такі системи й справді існують на багатьох нових авто, однак не всі ними користуються. Редакція Техно 24 розповідає детальніше, які саме прилади насправді допомагають ювелірно припаркувати машину.
Дивіться також Audi побудувала автомобіль, який розробила ще у 1930-х роках, але так і не випустила
Що допоможе припаркуватись навіть на маленькій стоянці
Способів паркування існує кілька – паралельно дорозі, перпендикулярно їй та під кутом. Найкраще ставити машини на стоянку заднім ходом – тоді легше буде виїхати. Але саме цей маневр трохи лякає новачків. Вірніше лякав, поки не з’явились камери та парктроніки.
За дзеркалами
Найбільш класичний спосіб запаркуватись – за дзеркалами заднього виду. Той, хто не володіє цим методом, не міг скласти іспит в Сервісному центрі МВС. Адже одна з перевірок вміння водія полягає саме в заїзді в імпровізований “гараж” заднім ходом, орієнтуючись за дзеркалами.
Якщо в автомобілі немає більше ніяких засобів допомоги паркування, варто відтренувати заїзд на стоянку за дзеркалами саме на тому авто, на якому ви їздите. Це буде значно легше, якщо зовнішні дзеркала великі (такі встановлюють на позашляховиках, мінівенах та кросоверах), а огляду нічого не заважає. Окрім того, в деяких машинах є функція повороту правого зовнішнього дзеркала вниз, щоб людина за кермом бачила колеса власного авто та бордюр. Однак багато водіїв вимикають цю функцію.
Важливо, щоб у зовнішніх дзеркал був електропривід (так легше їх регулювати) та підігрів (тоді в них можна щось роздивитись під час дощу чи снігу).
До речі: досвідчені інструктори з водіння застерігають від повороту корпусу та голови назад під час їзди заднім ходом. Найкраще видно все, що коїться навколо автомобіля, саме в дзеркалах заднього виду. До того ж, сидячи прямо, можна бачити й те, що відбувається перед машиною. А метод “голова назад” такої можливості не надає.
Великі дзеркала з електроприводом та підігрівом бувають на кросоверах та SUV / Фото Авто24
Датчики паркування
Парктроніки, або датчики паркування – досить давня технологія, яка використовувалась ще на автомобілях 1990-их років. Але і зараз вона актуальна.
Зазвичай таких датчиків чотири позаду, може бути ще чотири спереду. В цьому випадку автовиробники говорять про систему кругового огляду. Вони вмикаються одночасно з вибором задньої передачі та видають писклявий звук. Частота цього звуку вища, чим ближче авто під’їжджає до перешкоди (стовпа, стіни, навколишніх автомобілів тощо). На сучасних авто зона дії датчиків відображається на центральному дисплеї.
Датчики паркування зазвичай встановлені в задньому бампері, але в SUZUKI S-CROSS вони є і попереду / Фото SUZUKI
Камера заднього вигляду
Цікаво, що у США всі нові легкові автомобілі мають бути обладнані камерами заднього виду. Адже ця система дозволяє побачити те, що в жодне дзеркало не помітиш. Наприклад, тварину або навіть невисоку дитину, яка ростом нижче за лінію скла в машині. Така камера є також у більшості нових авто в Україні, наприклад, у SUZUKI S-CROSS вона встановлена вже в початковій комплектації GL.
Найчастіше на дисплеї автомобіля, на яку транслюється картинки з такої камери, нанесено розмітку, яка показує межі машини та траєкторію руху автомобіля заднім ходом. І вона змінюється залежно від повороту керма: водій бачить, куди їде авто з вивернутими колесами.
Якщо камер заднього виду кілька, водій може обрати ту, яку йому потрібно / Фото Авто24
Огляд на 360 градусів
Найбільш сучасна система допомоги при паркуванні — кругового огляду на 360 градусів. Вона використовує систему камер (ззаду, спереду та збоку), картинка від них може транслюватись на центральний екран окремо, а може разом – наче вид зверху, над машиною. В SUZUKI S-CROSS ця система наявна у комплектації GLX.
Картинка на екрані системи 360 теж показує траєкторні лінії, водій також самостійно може вибрати, яку саме камеру ввімкнути. Наприклад, треба роздивитись, що саме заважає проїзду біля правого заднього колеса, це легко побачити, натиснувши кнопку вибору бокової камери. При цьому в S-CROSS ще й працюють датчики паркування, так що задивившись на одну сторону, неможливо проґавити передній звис, який може зачепити інше авто чи стінку.
В SUZUKI S-CROSS система кругового огляду показує і картину з камери, і вид зверху / Фото Авто24
Можна з упевненістю сказати, що найбільш досконала система, яка дозволяє філігранно запаркуватись в будь-якому вузенькому місці – система камер 360 градусів. А якщо в авто є ще й якісний великий екран, це дозволяє побачити всю ситуацію навколо, тобто зменшує можливість пошкоджень до мінімальних. Доповнює її кругова система датчиків, адже додаткова впевненість не завадить.
У вітальному відео SUZUKI S-CROSS щоразу після запуску показує. де саме автомобіль знаходиться / Фото Авто24
Однак покладатись на будь-яку електроніку на 100% не варто. Адже найбільш досконала система паркування – це людський досвід.