Що таке Zoom: коротка інструкція до найпопулярнішої програми відеоконференцій

1 вересня 2023, 20:01
Читать новость на русском

Одна з найкращих у світі програм для відеоконференцій знову виходить на перший план з початком навчального року. Якщо ви за літо забули, що таке Zoom, і як ним користуватися, то цей матеріал – для вас.

Серед численних аналогів Zoom здобув особливу популярність у часи COVID-19 і продовжує утримувати її на фоні загального падіння потреби у відеоконференціях. 24 канал розповість про основні моменти, які треба знати, користуючись цим сервісом, адже він не має української мови інтерфейсу.

Цікаво Як сформулювати ідеальні вказівки для ChatGPT: корисні поради для найкращого результату

Завантаження програми та можливі проблеми при реєстрації

Якщо ви користуватиметесь сервісом уперше, для початку його потрібно завантажити. Зробити це можна на офіційному сайті. Оберіть найпершу кнопку в блоці "Zoom Desktop Client". Встановлення програми дуже просте й може зайняти від кількох секунд до кількох хвилин, залежно від потужності вашого комп'ютера. Відкрийте завантажений файл і слідуйте інструкціям.

Оскільки програма не працює з українською мовою, ви можете увімкнути одну з інших доступних мов, яку розумієте. Зробити це можна на панелі завдань Windows унизу вашого екрана. Знайдіть праворуч серед інших програм значок Zoom (буква Z на синьому фоні), натисніть правою кнопкою миші та виберіть Switch Languages. 

Після встановлення ви побачите вікно для входу або реєстрації. Якщо раніше користувалися Zoom, натискайте кнопку "Sign In". Якщо ж це вперше, натискайте "Sign Up" (реєстрація).

Спочатку система попросить вас вказати рік народження. Зверніть увагу, що компанія в цьому плані діє дещо нелогічно, адже її продуктом масово користуються діти для навчання, але реєструватись у ній дозволяють лише з 16 років. Якщо ви введете роки з 2007 по 2023, далі реєстрація буде закрита і програму доведеться перезапускати. Тож у випадку реєстрації дитини для шкільних уроків, вкажіть свій рік народження.

Далі програма попросить вказати адресу електронної пошти. Але ви також можете пройти швидку реєстрацію за допомогою свого акаунта в Google, Apple або Facebook. Якщо віддаєте перевагу зробити це з email, то система надішле вам код підтвердження на цю пошту. Введіть код і далі слідуйте інструкціям: введіть ім'я, прізвище та пароль (у ньому повинні бути букви маленькі та великі, а також цифри; загалом не менше 8 символів). Зверніть увагу: вам не потрібно ставити галочку нижче – вона лише для шкіл та працівників освіти.

На фінальному етапі відкриється програма і ви побачите ознайомче вікно. 

Знайомство з Zoom

На початку програма запропонує вам вказати деякі основні налаштування. Натискайте першу синю кнопку, вкажіть ім'я, яке буде відображатися для всіх ваших контактів і додайте фото. Якщо це акаунт для учня чи учениці, краще вказувати справжні дані, щоб учителі могли впізнати вашу дитину.

Далі ви можете підключити облікові записи Google і Microsoft 365. Це дасть можливість синхронізувати календарі, сховища та інші сервіси компаній, якщо ви ними користуєтеся. Якщо ж ні, натискайте унизу праворуч кнопку "Пропустити".

Готово. Підтвердіть налаштування фінальною синьою кнопкою.

Тепер ви бачите перед собою вікно програми. Кнопки "Нова конференція" (помаранчева), "Увійти" (плюс), "Запланувати" (календар) і "Демонстрація екрана" (стрілка доверху).

Зазвичай учителі самі створюють запрошення на уроки, а потім надають вам посилання на конференцію. Тож вам потрібно лише перейти за ним і підключитися. Якщо ж вам потрібно зробити це самостійно, натисніть на кнопку "Нова конференція" і знайдіть унизу кнопку "Учасники", яка має вигляд двох людських силуетів. Натисніть на стрілку й оберіть другий пункт "Копіювати посилання запрошення". Потім надішліть посилання співрозмовникам.

Ви також можете приєднатися за ідентифікатором. Для цього натисніть на "Увійти" (плюс) і введіть наданий вам ідентифікатор конференції та ваше ім'я, яке буде відображатися (якщо вас не влаштовує ваше стандартне).

Особливості програми та цікаві функції

  • Підключаючись до конференції, ваш мікрофон і камера будуть вимкнені. Але цей момент можна налаштувати при підключенні. Не забувайте увімкнути, коли виникне потреба говорити.
  • Перед використанням рекомендуємо пройтися по налаштуваннях Zoom, адже програма пропонує дуже велику кількість різних дрібних налаштувань, які зроблять ваше перебування комфортнішим. Для цього натисніть на ваше фото зверху праворуч і виберіть третє меню знизу – Settings (Налаштування). Так, наприклад, можна завжди вмикатися з камерою та мікрофоном або без них, вказати колір смайликів, налаштувати звук і відео, демонстрацію екрана, чат, зовнішній вигляд і сполучення клавіш.
  • Ви також можете налаштувати фон, який з'являтиметься позаду вас під час дзвінків. Система самостійно буде виокремлювати вас і поміщати на вибраний фон. У тому ж розділі фонів можна вибрати ефекти для відео, але в офіційних та навчальних конференціях не рекомендуємо цим зловживати.
  • Ви можете планувати ваші зустрічі в календарі, який відображається праворуч – там буде список всіх запланованих конференцій/уроків.
  • Щоб завершити розпочату конференцію, натисніть червону кнопку праворуч знизу.
  • Zoom пропонує платну підписку, яка дає додаткові переваги, як-от триваліші конференції, більше людей в одній зустрічі та інше.
  • Загалом сервіс у базовій версії безплатний і дозволяє використовувати його як для навчання чи роботи, так і для спілкування з друзями та рідними.
  • Ви також можете встановити програму на смартфон, завантаживши її в офіційному магазині додатків.
  • Тут можна записувати конференцію, але зверніть увагу, що ваші співрозмовники про це знатимуть завдяки сповіщенню.