Укр Рус
9 липня, 10:31
2

Використання штучного інтелекту пов'язали з випадками нарцисизму та психопатії

Основні тези
  • Дослідження виявило, що студенти з рисами нарцисизму, психопатії та макіавеллізму частіше використовують ШІ, як ChatGPT та Midjourney, для створення робіт.
  • Використання AI пов'язане з академічною нечесністю, прокрастинацією та тривогою, що викликає потребу в перегляді навчальних програм та етичному навчанні студентів.

Нещодавнє дослідження виявило несподіваний зв’язок між використанням штучного інтелекту й певними рисами особистості серед студентів. Зокрема, молоді люди, які проявляють нарцисизм, психопатію та макіавеллізм, частіше покладаються на такі інструменти, як ChatGPT та Midjourney, для створення своїх робіт. Цей феномен викликає питання про етику та вплив ШІ на освіту.

Темний бік штучного інтелекту

Дослідження, проведене південнокорейськими вченими з університетів Чодан та Бексок, вже опубліковане в журналі BMC Psychology. Воно охопило 504 студентів-художників із шести університетів провінції Сичуань у Китаї. Результати показали, що студенти з вираженими "темними" рисами особистості, які входять до так званої "Темної тріади" (нарцисизм, психопатія, макіавеллізм), частіше використовують AI для створення робіт, видаючи їх за власні. Такі інструменти, як ChatGPT для текстів та Midjourney для генерації зображень, стають для них способом обійти академічні вимоги, пише 24 Канал.

Дивіться також Компанії, які замінили людей штучним інтелектом, тепер втрачають через це купу грошей 

Ці риси особистості часто пов’язані з поведінкою, що межує з академічною нечесністю, такою як обман, плагіат чи брехня. Дослідники зазначають, що студенти з подібними характеристиками також схильні до прокрастинації та відчувають більшу тривогу щодо своїх академічних результатів, що лише посилює їхню залежність від технологій.

Окрім "Темної тріади", вчені звернули увагу на рівень матеріалізму серед учасників дослідження. Студенти, для яких зовнішнє визнання, нагороди чи похвала є ключовими мотивами, також частіше звертаються до AI, щоб досягти своїх цілей швидше та з меншими зусиллями. Це підкреслює, що не лише психологічні особливості, а й цінності людини можуть впливати на використання технологій у навчанні.

Використання ШІ у навчанні, особливо коли студенти видають згенерований контент за власний, створює серйозні виклики для академічної спільноти. Це явище порівнюється з плагіатом, що підриває самі основи й суть освіти. Автори дослідження пропонують переглянути навчальні програми, щоб зробити завдання менш вразливими до подібних зловживань. Також вони наголошують на необхідності навчати студентів етичним аспектам використання AI, пояснюючи ризики та моральні дилеми, пов’язані з цими технологіями.