Як син залізничника заснував бренд Zara та став найбагатшим європейцем

27 листопада 2015, 13:49
Читать новость на русском

Мультимільярдер, який не любить фотографуватися на публіку, уникає спілкування з журналістами, ігнорує королівські прийоми. Все це про найбагатшого європейця, який одягнув "вулицю" у бюджетний варіант "от кутюр" — Амансіо Ортега.

Вихідець з невеличкого містечка в Кастилії, син рядового залізничника і простої служниці, який через убогість сім’ї не зміг закінчити навіть середню школу, перевернув уявлення про доступну моду й маркетинг загалом.

У 13 років він пішов працювати посильним у кравця одягу, який шив на замовлення для багатих клієнтів. Згодом родина переїжджає до Ла-Коруньї, там і починається професійна діяльність юного Ортеги. Спершу він наймається підмайстром до італійського модельєра, а потім іде працювати в галантерейний магазин, де вже трудяться його брат, сестра, і майбутня дружина — Розалія Мера, з якою він згодом і заснує свою бізнес-імперію.

Амансіо Ортега дуже скоро виніс для себе урок: ринок споживачів дорогого одягу занадто вузький. Відтак він починає експериментувати: закуповує дешеву тканину та на основі власних лекал шиє одяг, який нічим не поступається дорогим брендам і при цьому обходиться суттєво економніше. Його моделі розходяться "на ура": у 27 він разом з дружиною відкриває власну трикотажну фабрику з пошиття жіночої білизни та купальних халатів, а згодом і свій перший магазин — Zara.

Читайте також: Як Гейтс з "ботана" перетворився на "акулу" світового бізнесу

Моделі Zara стали віддзеркаленням відомих брендів "от кутюр" і швидко здобули популярність у сегменті середнього класу. Формула успіху Амансіо Ортеги у тому, що пошиття, гуртова та роздрібна торгівля зосереджені в руках одного господаря: виробництво одягу малими партіями не дозволяє товару залежуватися на полицях і скорочує витрати на інвентаризацію; до того ж мінімальними є витрати на рекламу: найкраще за себе говорить вивіска магазину і так зване "сарафанне радіо". Усе це забезпечує привабливі ціни для клієнтів.

Ще одна особливість бізнесу по-іспанськи: тоді як світові бренди в пошуках дешевої робочої сили переорієнтовують своє виробництво на Схід, основні потужності компаній Ортеги зосереджені на місці. Це дозволяє оперативно відповідати потребам ринку.

Сьогодні заснована Амансіо Ортегою бізнес-група Inditex, крім Zara, об’єднує ще 7 самостійних підрозділів з різною спеціалізацією — від виробництва білизни до предметів домашнього інтер’єру. Компанії належить 5 тисяч магазинів у 77 країнах світу. Також він інвестує в туризм та нерухомість у США і Європі.

Іспанець, який сьогодні складає компанію Біллові Гейтсу на чолі списку Forbes, охоче займається благодійністю: жертвує на дітей-інвалідів, на дослідження в галузі медицини та на освіту. І чи не єдиними "цяцьками" мультимільярдера є кінний спорт, футбол та свій реактивний літак. Forbes оцінює статки Амансіо Ортеги у 74 мільярди доларів.