Задля безпеки польотів у двигун літака монтують спеціальну міні-камеру
Політ - це водночас і пригода, і частина нашого повсякденного життя. Здається чудом, коли ці багатотонні гіганти розсікають небесні простори.
Щороку близько 100 мільйонів людей у Німеччині користуються послугами авіакомпаній, щодня відбувається понад 3 тисячі злетів і приземлень. Пасажири довіряють технологіям та пілотам, але не всі відчувають себе в безпеці.
Щоб упевнитися, що польоти таки безпечні - давайте звернемо увагу як проходить технічний огляд повітряних суден.
“Ми проводимо базові щоденні, щотижневі та щомісячні перевірки. Трохи рідше проводимо також детальний огляд. Позаду мене Ви бачите як здійснюють масштабну перевірку, яку літак проходить раз на рік”, - каже авіаінженер AirBerlin Франк Ротт.
Інженери скрупульозно оглядають двигуни. Ті постійно працюють і повинні витримувати температуру до 1800 градусів. До того ж, двигуни можуть пошкодити птахи чи каміння. Щоб виявити такі неполадки, у двигун монтують спеціальну міні-камеру та оглядають все зсередини.
“Зараз я відкриваю камеру згорання. Я огляну, чи не пошкоджена вона. Ця камера та турбіна нагріваються найбільше - саме тому ми перевіряємо їх дуже ретельно. Тут чітко видно, що окремі лопаті в турбінах мають темне забарвлення. Погляньте - навіть під такою високою температурою ні покриття, ні що інше не нищиться”, - зауважив інженер Роланд Шеттель.
А що як механіки таки виявлять пошкодження у двигуні?
“Тоді літак зупиняють і замінюють двигуни”, - запевняє інженер Роланд Шеттель.
А це дорого обходиться: новий двигун коштує до 10 мільйонів євро. Економити не варто, адже двигун - найважливіша складова літака. Він регулює кількість повітря та запобігає перегріванню судна.
Але що саме відбувається з повітрям, яке втягують двигуни?
“Це - компресор, тут повітря прискорюється. У камері згорання пальне змішується з повітрям і згорає. Завданням турбіни - завести компресор і втягнути повітря. Ось тут багато різних трубок та кабелів. Всі вони йдуть у мозок двигуна. Дані про температуру, тиск та оберти надходять сюди і оцифровуються. Тоді вони пересилаються на дисплей в кабіну екіпажу, щоб пілоти у будь-який момент мали повну інформацію про роботу двигунів”, - розповідає інженер Роланд Шеттель.
Науковці-лазерники з Fraunhofer Institute в німецькому Ахені розробили спеціальний механізм спаювання, який дасть змогу механікам лагодити двигун замість замінювати його у випадку несправностей. Все, що для цього потрібно - металевий порошок і лазер. Під дією лазера порошок плавиться і зливається з металом двигуна. А коли охолоджується все стає одним цілим.
Повертаємось у Дюссельдорф на пункт перевірки авіатранспорту далекого сполучення. Кожну деталь ретельно перевіряють, адже найменша помилка може призвести до катастрофи.
“В рамках перевірки системи та прилади у кабіні також оглядають, це є обов’язковим після певного проміжку роботи. Прилади перевіряють, як того вимагають розпорядження”, - сказав авіаінженер AirBerlin Франк Ротт.
У відділенні для багажу - всі кабелі протипожежної системи.
“Тут ми перевіряємо усе, що може стосуватись детектора диму або протипожежної сигналізації. Перевіряємо всі кабелі у цих блоках на наявність розривів, які могли би спричинити несправності літака”, - авіаінженер AirBerlin Франк Ротт.
Цей аеробус пройшов перевірку.
“Огляд та безпека є сильною стороною цього літака. Практично усі системи щонайменше раз дублюються. В рамках регулярних оглядів всі системи знову і знову перевіряють різні люди, щоб цей літак став абсолютно безпечним”, - авіаінженер AirBerlin Франк Ротт.
Така безпека коштує солідних грошей: детальний техогляд полегшить гаманець авіалінії на мільйон євро, проте не намарно: чи не саме тому літак зараз вважається найбезпечнішим видом транспорту.