Замаскована поліція та автофіксація: як контролюють перевищення швидкості у світі

8 жовтня 2018, 21:58
Читать новость на русском

Камери на українських дорогах протестували ще 2 роки тому. Тоді Арсен Аваков повідомив, що лише за шість годин роботи три прилади зафіксували порушень на три мільйони гривень. Однак, тоді відеофіксацію не запровадили, не було самого механізму. Хоча механізм, переконують, дієвий. За кордоном, до слова, після запровадженння відеофіксації смертність на дорогах знизилася.

США

Наприклад, щоранку місцевий мешканець США Олег добирається на роботу на авто. Дорогою він приїжджає дві системи автоматичної фіксації, яка одразу фіксує перевищення швидкості.

Читайте також: Сертифікат і фіскальний чек: юрист пояснив, чому не вдасться ігнорувати нові радари

"Якщо ти порушуєш і їдеш більше ніж 25 миль за годину, вона фіксує твою швидкість і присилає штраф. Також, якщо ти на червоне їдеш, фіксується порушення, і штраф приходить додому", – розповів Олег.

Порушення правил дорожнього руху вважають одним з найважчих порушень закону в США. Штрафи стартують від ста до кількох тисяч доларів в залежності від порушень. Правоохоронці у США іноді стежать водіями у замаскованих авто. Ззовні – не відрізняються від цивільних машин, вони мають вбудовану антену-радар.

Коли люди бачать поліцію, вони стараються їхати (належно, – ред.). А, коли вони її не бачать – вони їдуть так, як і завжди,
– підкреслив водій із США Олег.

Нідерланди

Строго карають за перевищення швидкості і в Європі. До прикладу, в Нідерландах теж за безпекою на дорогах стежать автоматичні системи фіксації. І за перевищення швидкості на кожні 10 кілометрів нараховують штраф у геометричній прогресії.

10 кілометрів за годину перевищення будуть коштувати десь 150, потім ще перевищення 10 кілометрів – 300, і так до 400. Тобто штраф від 50 до 400 євро з кроком в кожні 10 кілометрів перевищення,
– водій у Нідерландах Олександр Сало поділився досвідом країни.

Іспанія

Економним голланцям взагалі соромно витрачати кошти на штрафи, тож на дорогах спокійно. У Іспанії ж система відеофіксацій й радарів допомогла значно зменшили смертність на дорогах.

В 90-х була дуже велика смертність на дорогах. Одна з систем, яка з цим почала боротись – це радари і збільшення штрафів. Смертність на дорогах у нас суттєво знизилась,
– наголосив журналіст в Іспанії Пабло Гонзалез.

Україна

Щоб така система запрацювала і в Україні, потрібно не лише закупити камери і запустити в дію закони. Слід навести лад із дорогами.

Спочатку створити умови, а потім говорити: будь ласка, хлопці, по цій дорозі можна їхати 80 кілометрів за годину, ви оперативно зможете добратись, швидкісний потім буде хороший. Але якщо ви будете їхати 120 – еквівалент 50 євро штрафу вам прилетить зразу,
– зазначив юрист Єгор Штокалов.

Поки що, водіям слід звикати до радарів європейських норм і готуватись до європейських штрафів за їх порушення.