В Україні зростає агроекспорт, але не вистачає заброньованих працівників
Українські аграрії тримають високі показники виробництва, підтримуючи українську економіку та світову продовольчу стабільність. Втім, агросектор також стикнувся з доволі важкими випробуваннями, перш за все, у вигляді дефіциту кадрів.
Аграрії досягають успіхів попри нестачу кадрів
За словами заступника голови Всеукраїнської аграрної ради Дениса Марчука, виручка від експорту агропродукції суттєво зросла у цьому маркетинговому році, повідомляє 24 Канал із посиланням на Всеукраїнську аграрну раду. Однак, за його словами, суттєвим викликом залишається питання бронювання працівників.
Читайте також В Україні перенавчатимуть жінок аграрним спеціальностям
За перші чотири місяці поточного маркетингового року, який розпочався у липні, Україна експортувала агропродукції на 1,5 мільярда доларів більше, ніж за аналогічний період минулого року. Найбільші доходи були отримані від експорту пшениці, ячменю, кукурудзи та соняшникової олії.
Ми маємо показники, які демонструють, що навіть в умовах війни Україна залишається надійним постачальником продовольства. У жовтні, попри обстріли портової інфраструктури, було експортовано понад 6,5 мільйона тонн зернових і олійних культур. Ми показали світу, що здатні виконувати свої зобов'язання,
– говорить Денис Марчук.
Попри успіхи в експорті, аграрії мають труднощі, пов'язані з нестачею робочої сили. Питання бронювання працівників залишається невирішеним, і це може стати критичним для підготовки до весняної посівної кампанії.
Одне з ключових питань – це бронювання, людей катастрофічно не вистачає. Сьогодні аграрії не мають чітких правил, як працювати у новому сезоні. Невизначеність з процесом бронювання створює значні ризики для весняної посівної кампанії 2025 року,
– зазначив заступник голови ВАР.
Україна також протистоїть посиленій конкуренції у сфері аграрної торгівлі. На думку Марчука, країна-агресор використовує свою агропродукцію як інструмент політичного впливу, демпінгуючи ціни на зерно і соняшникову олію, особливо у країнах, які традиційно купували українську продукцію.
Росія є нашим головним конкурентом, який намагається витіснити Україну з міжнародних ринків. Ціновий деміпнг приваблює бідні країни. Такі дії дозволяють росіянам не лише продавати більше, але й отримувати політичні дивіденди,
– наголошує Денис Марчук.
За його словами, наразі розв'язання проблем із бронюванням кадрів і зміцненням позицій на світових ринках є критично важливими для роботи української аграрної галузі.