Як в Україні приватизувати земельну ділянку в 2024 році: покроковий алгоритм
Кожен українець має право на приватизацію земельної ділянки, що знаходиться у його власності. Для цього необхідно дотриматись певного алгоритму, визначеного законодавством
Дозвіл, розробка документації та узгодження проєкту
Для отримання дозволу на розроблення документації із землеустрою до органу місцевого самоврядування потрібно подати клопотання.
Читайте також Хто може отримати земельну ділянку в Україні у 2024 році: процедура та особливості
А також такі документи:
- що підтверджують громадянство України (паспорт громадянина України тощо);
- графічні матеріали, у яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки;
- право власності на житловий будинок (у випадку, якщо на земельній ділянці, розташований житловий будинок, право власності на який зареєстровано).
Для розроблення документації із землеустрою потрібно вибрати землевпорядну організацію, укласти з нею договір. До вибору землевпорядної організації слід поставитися дуже серйозно і відповідально, адже помилка землевпорядної організації може стати причиною відмови у реєстрації земельної ділянки.
Важливо Позитивним в узгодженні проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки є те, що розробник самостійно подає проект на узгодження у необхідні органи, і замовнику не треба за це переживати.Подання на реєстрацію, затвердження документації та передача у власність
Після розроблення та погодження документації із землеустрою заявник звертається до територіального органу Держгеокадастру для державної реєстрації земельної ділянки, щоб отримати витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку.
Документи для державної реєстрації земельної ділянки приймаються через ЦНАП:
- заява про державну реєстрацію земельної ділянки за формою, встановленою Порядком ведення Державного земельного кадастру;
- документ, що посвідчує особу (паспорт громадянина України тощо);
- оригінал погодженої документації із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки (разом з позитивним висновком державної експертизи землевпорядної документації у разі, коли така документація підлягає обов’язковій державній експертизі).
Зареєструвавши земельну ділянку в Державному земельному кадастрі та отримавши Витяг з ДЗК на ділянку, заявник звертається до органу місцевого самоврядування з клопотанням про передачу у власність земельної ділянки. Розглянувши клопотання, відповідна сільська, селищна, міська рада приймає рішення про затвердження документації із землеустрою та передачу у власність земельної ділянки.
Реєстрація права власності на ділянку
Щоб зареєструвати права власності заявник звертається до нотаріуса, або до державного реєстратора речових прав. Задля реєстрації земельної ділянки у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно знадобляться такі документи:
- рішення органу місцевого самоврядування про затвердження документації із землеустрою та передачу у власність земельної ділянки;
- копія та оригінал паспорту заявника;
- копія та оригінал ідентифікаційного номера заявника;
- витяг з Державного земельного кадастру;
- підтвердження оплати адміністративного збору (0,1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб).