Укр Рус
26 грудня, 21:01
3

28 бортів в обхід санкцій: як Росія купувала літаки у 2024 році та які країни цьому сприяли

Основні тези
  • Росія імпортувала 28 літаків попри санкції, зокрема через Туреччину, Оман, ОАЕ та Німеччину.
  • Компанії з Туреччини та Киргизстану допомагали імпортувати літаки, зокрема моделі Bombardier, Airbus та Boeing.
  • Євген Кабанов через свої компанії імпортував літаки, використовуючи різні методи, включаючи розбирання та перевезення літаків сушею чи морем.

Попри на санкції, запроваджені Сполученими Штатами та Європейським Союзом, Росія продовжує імпортувати літаки іноземного виробництва. З початку 2024 року з міжнародних джерел до Росії було поставлено щонайменше 28 літаків, серед яких як невеликі літаки, так і великі пасажирські авіалайнери.

Росії і далі постачають літаки

Про це пише 24 Канал з посиланням на російське опозиційне видання "Верстка", яке ознайомилось їз закритими даними митної статистики.

Дивіться також У 2024 році Росія отримала 24 нові бойові літаки, але втратили мінімум 23, – Defence24

Заборонені для продажу Росії літаки ввозили через:

  • Туреччину – 11 бортів,
  • Оман – 3 борти,
  • Об'єднані Арабські Емірати – 2 борти;
  • Німеччину – 2 борти.

Також серед країн-посередників на російській митниці вказували Сербію, Швецію, Казахстан, Китай та Монголію. Ірландія, Кіпр та Киргизстан були зазначені у митних деклараціях лише у вигляді коду.

Із 28 літаків декілька були пасажирськими Bombardier, Airbus, ATR 42-500 та Hawker 800 XP.

Хто бенефіціари

Літак Bombardier вартістю близько 45,5 мільйона доларів ввезено на ім'я Дениса Краснопольського – гендиректора акціонерного товариства "Інпромактив", яке займається виробництвом літальних апаратів.

Другий Bombardier вартістю від 24,5 до 32,8 мільйона доларів ввозила авіакомпанія "Меридіан" з ОАЕ. Ці борти використовують для пасажирських рейсів між Москвою, Санкт-Петербургом, Нижнім Новгородом, Тегераном, Баку, Астаною.

І третій Bombardier вартістю близько 16 мільйонів євро доставила авіакомпанія Skylight зі столиці Киргизстану Бішкека, зараз він виконує рейси в Китай, Туреччину, Дубай та на Мальдіви.

Французький Airbus A319-111 вартістю близько 35 мільйона доларів, купила російська компанія "Аврора" через Литву. Борт виконує перельоти на Далекому Сході Росії. Також пасажирський літак Boeing 737-800 придбала якутська авіакомпанія "Алроса" для рейсів до Москви, Петербурга, Новосибірська і Благовіщенська.

Згідно з митними документами, 9 літаків завезла компанія "Сучасні технології" 52-річного бізнесмена Євгена Кабанова, який є засновником турецької компанії Edermont LTD і киргизстанської "Едермонт Памір", через які літаки постачаються до Росії. Зокрема компанії Кабанова допомогли імпортувати літаки Cessna, Aero Commander 680V, ​​призначені для цивільної авіації, а також американський літак Piper PA-28RT-201T.

Ба більше, пов'язана з Кабановим компанія відкрито рекламувала ввезення літаків в обхід санкцій.

Яким чином це вдалось росіянам

У першому випадку, як стверджує Кабанов, є два варіанти, перший із них – переганяти літак самостійно або скористатися послугами пілота. В останньому випадку літак прямує до місця базування, де проходить російську реєстрацію та отримує сертифікат льотної придатності.

Ще один варіант – перевезення сушею або морем. У цьому разі, як стверджує Кабанов, літак необхідно розібрати, завантажити в контейнер і відправити в проміжний пункт призначення.

Після успішного проходження митниці вантаж відправляється до місця призначення, де проходить ще один митний огляд. Після прибуття на базу літак має бути зібраний, випробуваний у польоті та забезпечений необхідною документацією.