У Росії масово закриваються супермаркети – споживачі переходять до "магазинів для бідних"
- У Росії за 9 місяців 2025 року закрилися 67 великих супермаркетів, а частка дискаунтерів зросла з 4,8% до 16,4% за останні 8 років.
- Рітейлери переобладнують супермаркети у дискаунтери або "даркстори", оскільки відкриття дискаунтера дешевше на 20-40%, а кількість невеликих магазинів біля дому зросла на 15% за рік.
Російський ринок продовольчого рітейлу переживає суттєву трансформацію на тлі уповільнення економіки, зростання інфляції та падіння купівельної спроможності населення.
В Росії масово закривають супермаркети
Лише за 9 місяців 2025 року у країні закрилися 67 великоформатних торгових точок загальною площею понад 185 тисяч квадратних метрів, повідомляє The Moscow Times, інформує 24 Канал.
Дивіться також Ціновий шок у магазинах: росіяни масово відмовляються від звичних продуктів
З 2017 року частка супермаркетів і гіпермаркетів у структурі роздрібної торгівлі Росії скоротилася майже вдвічі – з 37% до 21%, тоді як дискаунтери збільшили свою присутність із 49,9% до 63,4%.
Росіяни обирвають "магазини для бідних"
Найшвидше зростають так звані "жорсткі дискаунтери" – магазини з мінімальним асортиментом і бюджетним облаштуванням, орієнтовані на покупців із низьким рівнем доходів. Їхня частка на ринку за 8 років зросла з 4,8% до 16,4%.
Експерти пояснили цю тенденцію зміною споживчої поведінки росіян, які через високі ціни на продукти дедалі частіше переходять до моделі економії на щоденних витратах. Висока ключова ставка Центробанку країни агресора та зниження прибутковості роблять відкриття великих торгових об'єктів нерентабельним.
У відповідь рітейлери масово переобладнують супермаркети у дискаунтери або "даркстори" – склади-магазини для онлайн-доставки.
Зауважте. За даними Асоціації компаній роздрібної торгівлі Росії, відкриття дискаунтера коштує на 20 – 40% дешевше, ніж звичайного супермаркету.
Росіяни вимушені економити
Крім того, рітейлери скорочують асортимент. У липні 2025 року кількість продовольчих позицій у магазинах зменшилася на 2,3% рік до року, а непродовольчих – на 1,8%.
Попри загальне скорочення торгових площ (приблизно на 1%), популярності набирають невеликі магазини біля дому – їхня кількість зросла на 15% за рік, особливо в регіонах.
Аналітики також зауважили, що така трансформація є наслідком структурної кризи російського споживчого ринку, коли бізнес змушений виживати, пристосовуючись до біднішого покупця.
Старт нової справи – це постійний рух, безліч завдань та безперервна комунікація. Тому так важливо, щоб авто, в якому ви проводите вагому частину робочого дня, сприяло продуктивності. Розуміючи це, Škoda Octavia пропонує сучасні асистенти руху, підвищений рівень захисту, сучасну мультимедійну систему, бездротове підключення телефону та низку інших опцій, які розширюють звичні можливості С-класу. Цей автомобіль забезпечує впевненість як на дорозі, так і у бізнес-процесах.
Більше про скруту росіян та стан економіки країни-агресора
Ціни на продукти, зокрема, на молочну продукцію в Росії різко зросли у 2025 році.
Також у Росії різко здорожчали ліки. Вартість препаратів зросла в середньому на понад 13,6%, підрахували в DSM Group.
При цьому громадяни країни-агресора готуються до нового удару по гаманцях, адже уряд планує підвищити податок на додану вартість. Зокрема, до уряду подали проєкт бюджету на 2026 – 2028 роки, де передбачено зростання ставки ПДВ із нинішніх 20% до 22%.
Тож, аналітики уже попередили росіян про подорожчання продуктів одразу після впровадження змін.