Укр Рус
13 грудня, 17:57
2

В Укрзалізниці заявили про збитковість: що може очікувати компанію у 2025 році

Основні тези
  • У 2024 році "Укрзалізниця" зафіксувала збитки, попри зростання обсягів вантажних перевезень на початку року, обумовлене збільшенням перевезень зерна.
  • Для уникнення збитковості у 2025 році, необхідно затвердити рішення про індексацію тарифів, що дозволить фінансувати критично необхідні капітальні видатки.
  • Компанія також стикається з підвищенням прямих витрат на електроенергію, дизельне паливо та запасні частини для рухомого складу.
  • Голова управління "Укрзалізниці" Олександр Перцовський наголосив на важливості підтримки рівня оплати праці залізничників, щоб не поставити під ризик основні процеси компанії.

У 2024 році в Укрзалізниці зріс об'єм вантажних перевезень у порівнянні з 2023 роком. Однак у компанії все ж заявили про збиток.

Що відбулося в Укрзалізницею у 2024 році

Так вже у листопаді 2024 року фіксується падіння обсягів перевезень, пише 24 канал з посиланням на голову правління АТ "Укрзалізниця" Олександра Перцовського.

Читайте також Вантажні перевезення можуть зрости на 37%: Укрзалізниця готує індексацію тарифів

Прогнозується збиток. Обсяги зростали у першій половині року, зокрема, і за рахунок збільшення об’ємів перевезень зерна, яке накопичилось за час блокади портів,
– зазначив Перцовський.

Згідно з його слів, потім ця динаміка зазнала змін. Зокрема у листопаді поточного року фіксували падіння обсягів вантажних перевезень у порівнянні з листопадом 2023 року.

Крім того, скорочувались ще й доходи на тонну перевезень. Вони поступово переорієнтувались з західного кордону на порти, а у структурі стало більше низькодохідних вантажів.

До того ж зросли прямі витрати компанії:

  • на електроенергію;
  • дизельне паливо;
  • запасні частини для рухомого складу.

Чи можливий збиток у 2025 році

Якщо рішення про індексацію тарифів не буде затверджено, то Укрзалізниця залишиться збитковою й у 2025 році. Однак, як заявив Олександр Перцовський, цього допустити не можна.

Питання не у збитковості чи прибутковості, а у потребі фінансувати критично необхідні капітальні видатки, для того, щоб залізниця не спинилась (це критично під час війни, а не прибутки), а також можливість тримати рівень оплати праці залізничників на рівні, щоб не "оголити" компанію настільки, що основні процеси будуть під ризиком,
–пояснив він.

Голова управління наголосив, що компанія готова до діалогу з ринком.