Цікаве спілкування та нові друзі: чи може дистанційна освіта сприяти соціалізації учнів
У сучасному світі дистанційне навчання вже стало звичним та популярним серед школярів і студентів. Вони на прикладах бачать, скільки переваг має цей формат здобуття освіти.
Серед переваг – можливість підлаштувати навчання під свій ритм життя, а не навпаки. Однак чимало батьків досі вірять у різноманітні міфи, "приписані" дистанційці, зазначає 24 Канал з посиланням на НУШ.
Читайте Дитині не подобається школа: що робити батькам
Одним із таких є нібито відсутність соціалізації. Саме це скептики називають головним мінусом дистанційної освіти. У які ще міфи про цей формат навчання вірять батьки та чи справді вони мають реальне підґрунтя, розповідаємо у матеріалі.
У які міфи про дистанційку вірять батьки?
Саме дистанційний формат навчання зараз є доволі сучасним та прогресивним. Однак багато батьків думають, що дитина нібито "ізолюється" або "не матиме друзів", якщо навчатиметься віддалено.
Насправді ж дистанційна школа – це інша – не гірша, а часто навіть ефективніша – модель взаємодії. Тож розгляньмо на прикладах ці негативні стереотипи, які побутують у середовищі.
Міф 1. Дистанційна школа = ізоляція від однолітків
Це неправильне трактування дистанційного навчання. Хоча школярі можуть не зустрічатися фізично у класі, але в ізоляцію вони не потрапляють. Сучасне покоління учнів вже не бачить свого життя без онлайн-спілкування. Тож навіть у межах навчального часу діти активно взаємодіють через форуми, чати, відеоконференції та спільну роботу над завданнями в багатьох освітніх ресурсах.
Тому у дистанційному навчанні соціалізація не зникає, а навпаки – стає якісною і позбавляє дітей негативного досвіду. До прикладу, у першій та найбільшій дистанційній школі "Оптіма" пропонують ще більше бонусів для учнів:
- регулярні онлайн та "живі" зустрічі;
- квести, екскурсії, майстер-класи;
- тематичні онлайн-зустрічі, де учні знаходять друзів із різних міст і країн.
Міф 2. У дистанційній школі дитина не навчиться комунікувати
Часто саме під час очного навчання дитина не хоче відповідати на уроках, бо боїться критики чи помилок. Не всі також знаходять спільну мову з однолітками. А у наш непростий час діти можуть замикатися у собі ще й через накопичений стрес. Тож до них потрібний особливий підхід, де примус не діє. Якщо у дистанційній школі правильно налагодили роботу, то комунікація стане неодмінною частиною соціалізації, яка не зникає з переходом на цей формат навчання.
В "Оптімі", зокрема, для дітей організували такі можливості:
- діти спілкуються з вчителями та однолітками на онлайн-зустрічах та групових проєктах;
- формується навичка цифрового етикету, важлива у XXI столітті;
- учні вчаться формулювати думки, ставити запитання, захищати проєкти у цифровому середовищі – компетенції, затребувані в будь-якій професії.
Міф 3. Дистанційне навчання робить дітей замкнутими та несоціальними
Це також поширений міф, який часто не має підґрунтя, адже діти можуть стати несоціальними через стрес, який завдають їм певні ситуації у школі. Це можуть бути як конфлікти з однокласниками, булінг, так і з вчителями тощо. Тож замкнутість школяра, зокрема в умовах стресу, який зараз переживають діти в Україні, не залежить від формату навчання, адже проявляється і в офлайн-школі. А дистанційний формат навпаки – часто дозволяє дитині відкритися.
Як учні комунікують та взаємодіють в "Оптімі":
- беруть участь у групових проєктах, де потрібно спілкуватися та домовлятися;
- shy-діти почуваються впевненіше в онлайн-середовищі;
- вчителі навчають дітей працювати у команді, навіть якщо вона міжнародна – учні "Оптіми" навчаються з 70+ країн світу.
Міф 4. У дистанційній школі неможливо знайти друзів
Вміння знаходити нових друзів здебільшого не залежить від того, у якому форматі навчається дитина. Часто цьому сприяють саме спільні інтереси, хобі та позакласна активність, а не лише фізична присутність у класах.
В "Оптімі" цьому сприяють такі чинники:
- діти витрачають менше часу на уроки і мають більше можливостей відвідувати гуртки за інтересами;
- діти самостійно організовують свої спільноти, зокрема завдяки учнівському самоврядуванню, яке дуже розвинене в "Оптімі".
Міф 5. Соціалізація можлива тільки в звичайній школі
Серед батьків досі побутує міф, що соціальною їхня дитина стане лише у школі, де є офлайн-навчання. Однак часто саме такий формат здобуття освіти може стати тригерним для дитини через непорозуміння з однокласниками чи вчителями. Та й соціалізація не має обмежуватися для учнів лише школою. Навпаки – вона має бути багатовекторною і містити сім'ю, гуртки, спорт, онлайн-спільноти, менторські програми. А школа – лише один із її елементів.
Як це працює в "Оптімі":
- у дитини залишається багато часу на секції, спорт, творчість – на справжнє живе спілкування;
- гнучкий графік дозволяє дітям бути частиною офлайн-гуртків за вибором;
- учні розвивають не лише академічні, а й соціальні навички завдяки груповим активностям, менторським зустрічам і спільним проєктам.
Тож соціалізація – це не лише вміння "сидіти за однією партою", а навичка комунікувати в різних середовищах. І саме дистанційна школа дає сучасні інструменти, нові формати взаємодії і значно ширший світ для дитини.
Яку школу варто обрати?
Про усі можливі аспекти соціалізації і розвитку вже подбали у дистанційній школі "Оптіма". Вона вже понад 10 років доводить, що дистанційна освіта може бути якісною, живою та соціально активною. Школа пропонує інтерактивний контент, регулярні онлайн- та офлайн-події, клуби за інтересами та комфортний формат для дітей різного темпераменту. Переконатись у цьому може й ви вже зараз.
Які бонуси надає дистанційна школа "Оптіма"?
Також під час навчання з ОПТИМістами ви матимете:
- можливість вивчати українську, англійську, польську, французьку, німецьку мови;
- великий вибір додаткових занять, гуртків, заходів і курсів;
- офіційні документи про освіту єдиного державного зразка України;
- професійних вчителів, які забезпечують постійний супровід;
- можливість дистанційно здобути американську середню освіту;
- уроки "Оптіми" рекомендовані Міносвіти України;
- міжнародну акредитацію та визнання;
- якісну підготовку до ЗНО / НМТ.