Заступник Лісового назвав одне з важливих завдань реформи профільної середньої освіти

9 червня 2024, 12:31
Читать новость на русском

Протягом 2025 – 2026 років в Україні у старшій профільній школі триватиме пілотний проєкт нової реформи. Міносвіти України почало підготовку до втілення у життя трирічної профільної середньої освіти.

Обрали при цьому 25 закладів освіти, які розпочнуть передпілот по всій території України. А у 2025 році вже 100 – 150 закладів освіти стануть учасниками пілотного проєкту, розповів заступник міністра освіти та науки України Андрій Сташків Освіті 24. 

Читайте З 2027 року старшокласники навчатимуться у нових типах закладів освіти, – заступник Лісового

Коли будуть результати від втілення реформи

Посадовець каже, що результати пілотування – тобто оцінка змістового наповнення навчальних програм – будуть у 2026 – 2027 роках.

Якщо говорити про результати масового провадження цієї реформи, то перші учні, які закінчать навчання в академічних ліцеях або професійних коледжах, закінчать його у 2030 році. Саме тоді ми й отримаємо практичні результати реформи,
– повідомив Сташків.

Поки одні батьки мріють про успішну кар'єру своєї дитини, інші – обирають дистанційну школу "Оптіма", де в рамках співпраці з Amazon учні-підлітки безкоштовно випробовують свої сили в ІТ-технологіях. Дізнайтеся про умови навчання та забезпечте школяру легкий старт у перспективній галузі.

Реформа має допомогти подолати навчальні прогалини/розриви

Заступник Лісового також нагадав, що результати дослідження PISA продемонстрували різницю у рівні знань учнів різних шкіл.

І це не завжди сільська/міська школа – це більше про соціально-економічний статус учнів, які навчаються у цих закладах освіти. І одним із завдань профільної освіти є вирівнювання цієї нерівності та надання доступу до якісної освіти усім учням – незалежно від того, де вони мешкають. Саме для цього формують мережу академічних ліцеїв, у яких ці школярі навчатимуться,
– зазначив посадовець. 

І додав: якщо ми говоримо про сільські території – мовиться про меншу кількість академічних ліцеїв, ніж зараз є звичайних шкіл, у яких учні навчаються до 11 класу.

І це передусім пов'язано з тим, що нам потрібні будуть великі заклади освіти, де навчатиметься більша кількість учнів, аби можна було втілити у життя цю ідею профілів. Коли є учні, які виберуть один профіль, є учні, які виберуть інший, і будуть предмети, які будуть вибирати з різних профілів ті самі учні, й треба буде утворювати вже міжкласні групи",
– резюмував заступник Лісового.

Детальніше про основні зміни, цілі, шляхи та дати впровадження цієї реформи читайте у матеріалі Освіти 24 "Реформа профільної середньої освіти: репетитори будуть не потрібні, кількість предметів зменшать" за посиланням.