Кінець бюрократичній тяганині: електронне самоврядування стало реальністю для українців

11 вересня 2015, 19:18
Читать новость на русском

Від дрібної довідки до реєстрації авто або майна в онлайн–режимі. Відтепер всі необхідні документи можна буде оформити не виходячи з дому.

В Україні таки почав працювати портал електронних державних послуг. Завдяки ньому люди більше не стоятимуть у чергах та позбудуться зайвої бюрократії. Світовий досвід доводить – чим вище рівень розвитку електронних послуг, тим менше проявів корупції серед чиновників.

Головна мета – боротьба з корупцією. Тому що корупція виникає саме тоді, коли бізнес-процес не ефективний, коли громадянинові замість того, що б щось зробити в кілька кліків, потрібно стояти в чергах, нариватися на якісь необґрунтовані відмови чиновників,
— каже ІТ-волонтер Дмитро Дубілет.

Запровадити електронне самоврядування на державному рівні обіцяють вже не перший рік. І поки у Кабміні шукають на це гроші, на місцях – діють. Завдяки ІТ-волонтерам та іншим спеціалістам окремі державні послуги онлайн вже доступні в Києві, Львові, Дніпропетровську, Харкові, Луцьку та інших містах.

За рейтингом організації ІСТ найбільше діджиталізованих державних послуг надається у місті Лева. На сайті міської ради кожен мешканець може зареєструвати свій особистий кабінет і там замовляти необхідні документи. Звичайно, після ідентифікації особи.

Ми маємо однозначне лідерство по електронній ідентифікації людини. Тому що ні держава, ні місто, ніхто не може надавати послуги, якщо ми не знаємо, що це за людина зареєструвалася в системі,
— пояснює начальник управління інформаційних технологій Львівської міської ради Тимофій Александронець.

Одразу після ідентифікації львів'яни можуть оформити собі довідку про несудимість або про доходи. І у зазначений час забрати їх у відповідних інстанціях. Тобто, відтепер не потрібно годинами оббивати пороги чиновницьких кабінетів.

Також кожен львів'янин може ознайомитись онлайн з будь-яким рішенням міської ради або розпорядженням міського голови. А завдяки ініціативі "Відкритий бюджет", прослідкувати на що йдуть гроші з місцевої скарбниці.

Проект відкритий бюджет створений для того, щоб відслідкувати будь-яку витрачену копійку. Ви можете зайти на сайт і побачити видатки, де буде ремонтуватися вулиця, де буде ремонтуватись та чи інша дорога, скільки грошей іде на отримання конкретної школи, садочка тощо,
— зазначає директор департаменту "Адміністрація міського голови" ЛМР Андрій Москаленко.

Вже найближчими днями у Львові запустять ще п'ять нових онлайн сервісів. А за кілька років в електронний вигляд переведуть решту державних послуг. При цьому, у міській раді запевняють,запровадження електронного врядування не таке вже й витратне.

Ми більше вкладаємо в інтелект, просто беремо до співпраці мудрих людей. Яніка Мерило, яка сьогодні працює і є моїм радником, максимально корисна. І ця команда, яка є в міській раді, ми всі працюємо за одним круглим столом,
— каже міський голова Львова Андрій Садовий.

Не "пасуть задніх" і ІТ-волонтери з інших міст. Наприклад у Дніпропетровську та Києві в онлайн режимі вже можна оформити субсидії та закордонний паспорт. А також зареєструвати своє авто. Ініціатори цього проекту на місцях сподіваються, що їхні ініціативи стануть прикладом для інших міст.

Загалом в уряді обіцяють повністю перевести державні послуги в електронний режим до 2017-го року.

Як відомо, Міністерство юстиції України в рамках реформування реєстраційної служби передає повноваження реєстрації на місця, створює бек- і фронт-офіси для недопущення корупції і вводить онлайн-сервіси для зручності українців.