Причини падіння військового літака під Чугуєвим: одна з версій – халатність

26 вересня 2020, 21:55
Читать новость на русском

Літак ЗСУ АН-26 із курсантами Харківського університету Повітряних Сил та офіцерами Міноборони на борту увечері 25 вересня впав поблизу Чугуєва на Харківщині. За словами голови Харківської ОДА Олексія Кучера, причиною трагежії могла стати халатність, теракт або несправність техніки.

Через що міг впасти літак на Харківщині: попередні дані

Такі версії Кучер озвучив під час брифінгу у Чугуєві, повідомляє "РБК-Україна".

До теми Біля Чугуєва розбився літак АН-26 з курсантами на борту: все, що відомо – фото, відео

У Кучера є інформація, що причиною трагедії могла стати халатність. Адже начебто після того, як АН-26 повідомив про несправність двигуна, була затримка з посадкою.

За моєю інформацією, з моменту, коли пілот попросив посадку, люди, що за неї відповідають, відповіли тільки за 1 хвилину. Нібито в цей час здійснювалася посадка ще одного борту. Тому тут треба з'ясувати, яким чином віддавався пріоритет борту, який пропустили. Для мене це важливий момент,
– повідомив Кучер.

Наразі цією версією займаються правоохоронці.

Версія Олега Уруського

Підтверджує інформацію про затримку із посадкою і віцепрем'єр-міністр – міністр з питань стратегічних галузей промисловості Олег Уруський. Урядовець є у складі державної комісії, що розслідує трагедію.

Уруський написав у фейсбуці, що після того, як екіпаж помітив падіння тиску за "ІКМ" лівого двигуна, про ситуацію доповіли керівнику польотів.

Через те, що на посадку заходив ще один літак керівник польотів дав дозвіл на посадку через хвилину після запиту. Екіпаж літака виконав маневр на посадочний курс, після чого керівник зони посадки дав команду на зниження, перевірку шасі та закрилок, що було виконано,
– повідомив Уруський.

Командир екіпажу повідомив про готовність до посадки і після цього зв'язок з ним перервався. Вже при заході на посадку літак втратив висоту та зіткнувся з землею за півтора кілометра від аеродрому. Після цього й спалахнув фюзеляж.

Зверніть увагу! Все-таки Уруський називає попередньою причиною катастрофи відмову лівого двигуна.

Зеленський про падіння літака

Володимир Зеленський 26 вересня прибув на Харківщину. Президент України заявив, що ДБР розглядає 4 версії трагедії.

Повинна бути слідча комісія, яка надасть всі версії. Давайте дочекаємося офіційних результатів слідчої комісії,
– зазначив Зеленський.

Президент додав, що держава обов'язково надасть компенсацію родинам загиблих.

Зеленський прибув на Харківщину: дивіться відео

Які версії розглядає слідство

У ДБР повідомили, що слідчі на місці катастрофи вже провели невідкладні слідчі (розшукові) дії, а саме:

  • огляд місця події за участю спеціалістів;
  • виїмка необхідної документації;
  • допити свідків;
  • призначення необхідних судових експертиз.

Крім того, з метою встановлення причин і обставин катастрофи створили спільну комісію з-поміж спеціалістів провідних українських інститутів судових експертиз, Мін’юсту, Украероруху, держпідприємства "Антонов", Міноборони України, слідчих ДБР та прокурорів Офісу Генпрокурора.

Наразі ж слідство перевіряє такі версії:

  • катастрофа внаслідок технічної несправності агрегатів літального апарату;
  • катастрофа внаслідок неналежного виконання своїх службових обов'язків екіпажем;
  • неналежне виконання службових обов'язків особами, які були відповідальними за керування польотами;
  • неналежне технічне обслуговування літака та підготовки його до польоту.

Розслідування перебуває на контролі керівництва Державного бюро розслідувань.

Важливі деталі

В Офісі генпрокурора кажуть, що під час заходу на посадку літак втратив керованість та впав біля автомобільної дороги. В СБУ додають, за попередньою інформацією, курсанти безпосереднього керування літаком не здійснювали – всі польоти виконував командир екіпажу. Натомість інструктор і курсанти по черзі сідали у праве крісло поруч з ним для отримання навичок пілотування та керування літаком.

Навчальні польоти літака Ан-26 почалися о 18:50 та повинні були тривати до 22:50. За навчальним планом, це мала бути підготовка курсантів як льотної, так і штурманської спеціальностей відповідно до курсу бойової підготовки. Після виконання частини маршруту о 20:38 він доповів керівнику польотів про відмову лівого двигуна, о 20:40 – запросив заходження на посадку, в 20:43 – пройшов дальній привід, о 20:45 – сталася авіакатастрофа: літак зник з радарів, впав на землю та загорівся,
– зазначають у Службі безпеки.

Зауважимо, що у момент трагедії видимість була ясною, вітер – мінімальним. Видання "Depo.Харків" пише, що літаком керував 30-річний майор із Чугуєва. Вже є офіційна інформація, що мовиться про Богдана Кишеню – він сотні разів робив заходження на посадку на рідній для нього аеродром.

Зверніть увагу Падіння військового літака біля Чугуєва: що відомо про жертв і чи хтось вижив

Заява Міноборони

На місті авіакатастрофи міністр оборони Андрій Таран, наголосив, що поки вони не можуть сказати, через що впав літак. Водночас підкреслив, що судно, скоріш за все, зачепилося крилом за землю. Про це повідомляє пресцентр Міноборони.

"Ми розглядали окремо питання і щодо двигуна, і щодо літака. Він повинен був зробити до 10 зльотів та посадок по 15 хвилин кожна починаючи з 18:30 і до 23:00, відпрацьовуючи стандартну процедуру навчання. Після кожної посадки літак оглядали технічні фахівці та він злітав знову. Загалом літак зробив 5 успішних злетів і посадок. Все йшло за планом, а що сталося далі – незрозуміло", – каже посадовець.

За його словами, більш докладно про все можна буде сказати вже після розшифровки чорної скриньки, яка досі перебуває в літаку. Її пошуки зараз тривають. Також рятувальники продовжують розбір конструкцій.

За попередньою оцінкою фахівців з льотної безпеки, сталась відмова одного з датчиків у лівому двигуні повітряного судна. Тобто, відмовив не сам двигун, а один з його датчиків. Двигун літака мав в запасі більше ніж п’ять тисяч льотних годин до чергового ремонту. Літак – 1977 року виробництва, тобто йому – 43 роки. Але машина могла здійснювати польоти ще три роки без поновлення ресурсу. Мовиться і про двигуни, і про сам борт,
– додав Таран.

Актуально "Він весь кипів": свідки намагалися врятувати людей з палаючого літака – відео

Головне про падіння літака з курсантами на Харківщині

  • Трагедія сталася приблизно о 20:50 25 вересня за 2 кілометри від військового аеропорту в Чугуєві.
  • Розбився літак АН-26, що належить Збройним силам України. Сам політ відбувався у межах навчальної програми.
  • Одразу після падіння літака сталося його займання. Майже за годину (о 21:55) вогнеборцям вдалося ліквідувати пожежу.
  • На борту перебували 27 осіб (7 офіцерів і 20 курсантів).
  • На жаль, 26 людей загинули.
  • Окрім рятувальників, на місці також працювали поліцейські, військові, слідчі ДБР, СБУ та військова прокуратура. Зокрема, прибули їхні керівники.
  • За фактом авіакатастрофи правоохоронці порушили кримінальну справу (стаття "Порушення правил польотів та підготовки до них, що спричинило катастрофу та тяжкі наслідки") та розпочалося слідство. Наразі вони з’ясовують усі обставини.
  • На трагедію вже відреагував президент Володимир Зеленський. Він зокрема, дав доручення прем'єру Денису Шмигалю створити комісію для розслідування всіх обставин і причин трагедії.
  • Крім того, як очільник держави, так і керівник його офісу Андрій Єрмак 26 вересня прибудуть на Харківщину, де мають намір відвідати місце смертельного падіння літака.
  • Через трагедію 26 вересня оголосили днем жалоби на Харківщині та Львівщині.

Військовий літак із курсантами розбився біля Чугуєва: дивіться відео з місця


Авіакатастрофа біля Чугуєва 25 вересня / Інфографіка 24 каналу