Вандали не змогли зірвати міжнародний симпозіум у Києві

13 жовтня 2018, 19:46
Читать новость на русском

12 жовтня на столичній ВДНГ відбулася церемонія закриття Київського міжнародного скульптурного симпозіуму.

Протягом місяця шестеро відомих майстрів – Владислав Волосенко, Амансіо Гонзалез, Петро Гронський, Джо Клей, Володимир Кочмар і Василь Татарський – просто неба (біля 13-го павільйону ВДНГ) на очах у глядачів творили шедеври з каменю. Всі учасники – поціновувачі творчості Олександра Архипенка, видатного українського скульптора, засновника кубізму в світовій скульптурі. Саме на його честь і було названо симпозіум, метою якого є, як зазначають організатори, "розвиток та популяризація пластичних мистецтв і повернення видатних українських імен у поле суспільної свідомості".


Церемонія закриття Київського міжнародного скульптурного симпозіуму

Нинішній пленер відбувся рівно через 30 років після першого в Україні Всесоюзного симпозіуму скульптури 1988 року, присвяченого 1000-річчю Хрещення Київської Русі. Саме завдяки тій події в Києві з'явився перший парк сучасної скульптури, збережені елементи якого можна побачити нині на Володимирській гірці. Місце прописки симпозіуму залишилося незмінним – як і 30 років тому він пройшов на території ВДНГ у павільйоні №13.


Так народжуються скульптури / Фото Аrtslooker

Проведення симпозіумів є важливою складовою розвитку культурного шару суспільства. Це перш за все простір для спілкування, взаємодії мистецтва з глядачем. Тому дуже важливим є те, що пленер проходив на території ВДНГ, а не у приватному, віддаленому місці. Діалог відбувався незалежно від готовності глядача розуміти мистецтво, адже він потрапив за "лаштунки" творчого процесу, де форми ще не набули завершеності, не закостеніли інтерпретаціями та значеннями, де ще все перебуває у пошуку, – відзначила куратор проекту Дарина Момот.

Відкритість симпозіуму, щоправда, мала свої мінуси. Вночі проти 12 жовтня, тобто безпосередньо перед церемонією закриття, невідомі облили сумішшю зеленки і йоду скульптуру канадського скульптора українського походження Владислава Волосенка "Схилений жіночий торс".


Скульптура Владислава Волосенка "Схилений жіночий торс" після атаки вандалів

Суміш виявилася дуже агресивною, тому ввібралася в структуру мармуру, й реставратори не встигли вивести кольорові потоки до початку заходу. "Підфарбована" робота Волосенка привертала особливу увагу гостей і, в той же час, стала наочним нагадуванням, про те, що в Україні, на жаль, дуже низький рівень загальної культури і високий рівень нетерпимості навіть до мистецьких проектів.


"Схилений жіночий торс" опинився в центрі уваги

Втім, ніякі негаразди не вплинули на плани організаторів заходу. Церемонія закриття стала справжнім святом, на яке завітали сотні шанувальників арту. А засновник симпозіуму – меценат Андрій Адамовський зізнався: "У мене є мрія – створити парк скульптур, яким би захоплювалося не одне покоління. Ідея виникла, коли я почав збирати окрім колекції живопису, ще й скульптури. Тому задум провести симпозіум якнайкраще вписався у намічені плани".


Василь Татарський "Танго"

Читайте також: Олександр Архипенко – український скульптор, чиї роботи продаються за мільйони доларів

Хто такий Олександр Архипенко?Знаменитий ураїнський та американський скульптор і художник. Народився 18 травня 1887 року у Києві, помер 25 лютого 1964 року в Нью-Йорку. Архипенко – один із основоположників кубізму в скульптурі. Почесний член Об'єднання митців-українців в Америці (ОМУА) та дійсний член Американської академії мистецтва і літератури. Роботи Архипенка визначаються динамізмом, лаконічністю композиції й форми; він запровадив у скульптуру поліхромію, увігнутість і отвір, як виражальні елементи скульптури, синтетичні об'ємні рухомі конструкції.