На Потьомкінських сходах показали шедевр німого кінематографу
Місто майбутнього біля Дюка де Рішельє. Нічний морський пейзаж та 192 сходинки живих людей - найромантичніший кінотеатр просто неба, під звуки оркестру, показав німу стрічку про місто майбутнього.
"Метрополіс" - фільм видатного майстра світового кіно Фріца Ланга, створений майже століття тому.
"Як відомо, у радянського кіно є своя сувора колиска - Потьомкінські сходи в Одесі. Сьогодні сюди повертається світовий кінематограф", - каже журналіст Тетяна Селезньова.
Аби подивитися шедевр 1927 року - першу фантастичну стрічку в історії кіно, понад 5 тисяч кіноманів розташувалися на сходах під зоряним небом.
Для звучання картини було запрошено Одеський національний академічний театр опери і балету, який виконав оригінальну музику Готтфріда Хуппертца. Дія фільму розгортається у величезному футуристичному місті, розділеному на дві частини. Верхня - рай, де мешкають "господарі життя" та підземна, промислове пекло - помешкання робітників, які стали придатками гігантських машин. Син одного з правителів Метрополіса закохується в дівчину з підземелля, яка привела дітей на екскурсію до раю. До речі, у стрічці фігуруватиме двійник головної героїні - робот, створений за її подобою.
"Це той фільм, на який варто орієнтуватися усім режисерам і акторам, і течіям в кіно, тому що такого потрясаючого, гігантського, масштабного і водночас поетичного стилю, кадру, техніки важко зараз знайти. Зараз все підвернено фактично комерції, зараз таке не знімають, звичайно, і таке треба дивитися", - каже кінокритик Ярослав Підгора-Гвяздовський.
Відомо, що у масових сценах стрічки було задіяно близько 30 тисяч осіб, з них 750 дітей. Для участі в епізоді з Вавилонською вежею більше тисячі погодилися поголити голови. Фільм став найдорожчим проектом за всю історію німецького німого кіно. І хоча далеко не всі глядачі виявилися шанувальниками такого жанру - деякі покидали сходи після десяти хвилин перегляду, та й російські титри виявилися замалими - масштаб мистецької події переоцінити важко.