Проблеми з COVID-сертифікатом: коли Дія запустить пункти підтримки у містах
У деяких містах вже запрацювали пункти Команди підтримки Дії для допомоги людям з COVID-сертифікатами. Щоб отримати допомогу, не потрібно мати ніяких обов'язкових документів.
Допомагатимуть в них волонтери. Про це 24 каналу розповів керівник із розвитку електронних послуг у Мінцифри Мстислав Банік.
Читайте також Шмигаль закликав вакцинованих українців реєструватися у Дії, аби отримати тисячу
Пункти підтримки Дії планують запустити в листопаді
Мстислав Банік розповів, що у деяких містах пункти підтримки Дії вже працюють, в інших – запущені в пілотних режимах, наприклад, у Полтаві та Чернівцях. Запевнив, що вони продовжують запускатися.
Плануємо, що протягом листопада все запустимо, принаймні, максимальну кількість із можливої. Немає часу чекати, тому що COVID-сертифікати потрібні людям швидше,
– заявив Банік.
Додав: "Попри такі пункти Команди підтримки, ми також успішно працюємо над тим, щоб консультації можна було отримати, наприклад, у ЦНАПах". Зокрема тому, що туди люди звикли звертатися за адмінпослугами, і водночас "тепер там можна буде отримати таку консультацію щодо сертифікатів".
Окрім того, у Мінцифри запевнили, що працюють з бібліотеками і намагаються підключити їх до того, "щоб допомогти вирішити проблему людини, яка звертається за допомогою".
Як отримати допомогу в пункті підтримки Дії
Щоб отримати допомогу в пункті підтримки, не потрібно мати якогось обов'язкового списку документів.
Людина, яка приходить вакцинуватися, вже має паспорт і податковий номер. Що стосується команди підтримки, то нічого не треба,
– запевнив Мстислав Банік.
Він пояснив, що у пункті підтримки Дії:
- "якщо людина має смартфон, то підкажемо, як згенерувати COVID-сертифікат у смартфоні;
- якщо не має смартфону, – то у групи волонтерів є ноутбук, за допомогою якого вони підкажуть, як зайти на портал "Дії" і створити паперовий COVID-сертифікат з QR-кодом.
Важливо, і на що б я хотів звернути увагу – це те, що співробітник команди підтримки не створить сертифікат за людину, а тільки підкаже, як його згенерувати. Він не буде заходити замість неї на портал, навіть якщо це людина поважного віку і каже: "Зроби, я тобі довіряю",
– пояснив посадовець.
Тобто є "певні вимоги, наш співробітник їх підказує, але людина все робить самотужки".
Якщо це помилка лікаря – людина має звернутись до нього сама
Ну і важливий момент – якщо є помилка медика і так далі, то тільки людина, яка отримала це щеплення і в базі якої є така помилка, може звернутися до лікаря, який вакцинував,
– пояснив Банік.
Тобто співробітник пункту підтримки підкаже:
- "у чому проблема";
- "що робити, але ми не можемо направити лікарю інформацію щодо виправлення медичних даних іншої людини".
Якщо у людини немає смартфона, "то волонтери відкривають на своєму комп'ютері портал "Дія.gov.ua", і показують: "Ось тут є кнопка "Увійти", натискаєте її, і ось такими-то способами можете зайти в застосунок".
Якщо у людини вдома немає відповідної техніки, то вона зможе згенерувати сертифікат вакцинації відразу у пункті підтримки Дії при волонтерові.
"Повне інтерв'ю з Мстиславом Баніком читайте 25 листопада на сайті 24 каналу в межах нового проєкту "Інтерв'ю24".Коротко про останні нововведення Дії
- На початку листопада у Мінцифри заявили, що починають відкривати офлайн-пункти Дії в регіонах, де служба підтримки допомагатиме українцям із генеруванням COVID-сертифікатів. Вони працюватимуть у наймасовіших пунктах вакцинації.
- Зокрема їх відкрити вже у Києві, Львові, Хмельницькому, Сумах.
- 15 листопада повідомили, що COVID-сертифікати можна згенерувати у ЦНАПах.
- 24 листопада прем'єр-міністр Денис Шмигаль закликав людей, які хочуть отримати допомогу від держави тисячу гривень за щеплення, зареєструватися у застосунку Дія. Умова для надання грошей – проходження повного курсу вакцинації проти COVID-19.