Виявилося, що дистанційна робота скорочує викиди працівників удвічі

24 вересня 2023, 15:01
Читать новость на русском

Джерело:

Gizmodo

В умовах постійно наростаючих екологічних проблем учені активно шукають нові способи стримати глобальне потепління та викиди. Пандемія та карантини у 2020 році призвели до короткочасного падіння рівня забруднень в усьому світі, тож цілком логічно, що вчені взялися аналізувати, чи може віддалена робота якось нам допомогти.

Чому працювати з дому – екологічніше

У дослідженні, нещодавно опублікованому в журналі Proceedings of the National Academy of Sciences, вчені пояснюють, що масовий і раптовий перехід до віддаленої роботи допоміг скоротити викиди. Дослідники з Microsoft та Корнельського університету проаналізували набори даних, які включали звички співробітників Microsoft щодо поїздок на роботу та віддаленої роботи в США. Вони врахували різні фактори, такі як комунікаційні технології, поїздки на роботу та з роботи, енергоспоживання в офісі та в житлових приміщеннях.

Дивіться також Сонячна геоінженерія вже не врятує Антарктиду, кажуть учені

Віддалені працівники можуть мати на 54% менший вуглецевий слід порівняно з працівниками на місці. Гібридні працівники, які проводять від двох до чотирьох робочих днів вдома, можуть скоротити викиди парникових газів на 11-29%,
– пишуть дослідники у своїй статті.

Енергія, яку використовують офісні приміщення, була найбільшим джерелом викидів від працівників, які працюють на місці. Те ж саме стосується й змішаної зайнятості. Загальний обсяг викидів парникових газів також зменшився через відсутність щоденних поїздок на роботу.

І хоча багато хто вже не збирається повертатися до старої системи, після скасування статусу пандемії, деякі компанії почали вимагати від працівників знову прибувати в офіс. Тож автори дослідження запропонували їм впровадити систему спільного використання робочих місць в офісах та ротацію працівників між роботою в офісі та віддалено, щоб допомогти зменшити розмір офісів та їхній вплив на довкілля. Скоротити офісні площі також рекомендують компаніям, працівники яких переважно працюють віддалено.

Але не все так добре

Це не означає, що гібридна та повністю віддалена робота зменшує загальні викиди парникових газів у 100 відсотках випадків.

Дослідники виявили, що у деяких віддалених працівників, які змінили робоче місце на віддалене, джерела викидів навіть збільшилися. "Дистанційна робота — це не нуль вуглецю, а переваги гібридної роботи не є ідеально лінійними", – каже професор інженерії енергетичних систем Корнельського університету та автор дослідження Фенці Ю. Хоча люди дійсно менше користуються транспортом для поїздок на роботу, існують також інші фактори.

Коли працівникам надавали більше віддалених днів, вони збільшували активність, не пов'язану з роботою – наприклад, відвідували родину та друзів, а також їздили на відпочинок. Деякі працівники з гібридним способом роботи в часи пандемії переїхали подалі від офісу, а тепер необхідність час від часу з'являтися в офісі змушує їх користуватися транспортом довше.

Більше переваг

Дистанційна робота, якщо її правильно організувати, мала й інші позитивні наслідки для працівників. Наприклад, люди з різними видами інвалідності змогли працювати повний робочий день без необхідності придумувати, як дістатися до фізичного офісу або працювати в середовищі, яке не може задовольнити їхні базові потреби. Згідно з даними, опублікованими Бюро статистики праці, у 2022 році було працевлаштовано рекордну кількість людей з інвалідністю.

Джерело зазначає, що вакансії з можливістю залишатися вдома отримують більше заявок від кандидатів, ніж ті, що вимагають особисту присутність. Середньостатистичний працівник сьогодні переконаний, що віддалена та гібридна робота є кращою за щоденне перебування в офісі.

Наостанок, варто розуміти, що це дослідження актуальне для американських працівників, які володіють автомобілем значно частіше, ніж працівники в інших частинах світу. Вони рідше користуються громадським транспортом. Тож для їхнього випадку значно більшою мірою можна говорити про зменшення викидів від транспорту, ніж в бідних країнах, де більший відсоток людей користується громадським транспортом.