Twitter більше не маркує ЗМІ, які фінансує та контролює держава, включно з Росією та Китаєм

21 квітня 2023, 15:01
Читать новость на русском

Джерело:

AFP News Agency

Після скандалу з маркуванням кількох новинних агентств, Ілон Маск наказав узагалі скасувати практику позначення ЗМІ, які перебувають під впливом урядів. Це вже викликало хвилю обурення.

Коротко нагадаємо: раніше Ілон Маск зняв обмеження з деяких сторінок російських і китайських влади та ЗМІ, повернувши їх у пошук та стрічки користувачів. Крім того, у них зникли позначки "ЗМІ, контрольоване державою" або "ЗМІ, яке фінансується державою".

Цікаво Наслідки дій Маска: у Росії можуть скасувати блокування Twitter, бо соцмережа стала лояльнішою

Водночас такі маркування чомусь присвоїли різним західним виданням, на кшталт британського BBC, канадського CBC, американського National Public Radio (NPR) та інших, хоча всі вони заявляють, що є повністю незалежними. Це змусило окремі ЗМІ заявити про припинення діяльності на платформі. Найцікавіше, що деякі компанії самого Маска, як-от SpaceX, отримують з бюджету держави значно більше коштів, ніж вищезазначені видання, але про свої підприємства глава соцмережі випадково забув.

Дедалі гірше

Як помітило джерело, Twitter видалив позначки "державні" та "фінансовані урядом" з усіх акаунтів ЗМІ, включно з NPR, CBC та BBC. Всі, хто мав такі теги, більше не відображають їх. Імовірно, це було зроблено не на рівні кожного окремого облікового запису, а на рівні самого маркування. 

Зникли мітки, звісно ж, і в російських та китайських ЗМІ. Наприклад, Xinhua News та журналістів, пов'язаних з урядовими виданнями.

Неясно, наскільки взагалі ефективним було таке позначення, чи звертав на нього хтось увагу – такої статистики просто не існує. Однак сам факт того, що соцмережа під приводом "свободи слова" та нібито рівності легалізує діяльність пропагандистів і появу фейкових новин, непокоїть громадськість.

Імовірно, рішення прибрати ці маркування взагалі з сайту, з'явилося саме на фоні заяв NPR та CBC про припинення їхньої активності в Twitter. За ними могли б піти й інші видання. Враховуючи, що багато людей використовують соцмережу лише як джерело новин, вся ця аудиторія, котра є потенційними підписниками Twitter Blue та переглядає безкінечну рекламу, могла піти разом з ними, спричинивши падіння прибутків. Якщо це так, то Маск приносить у жертву свої заяви про "цифрову міську площу", де процвітає правда, в угоду грошам.