Як звичайні відбійники рятують людські життя
Вздовж більшості швидкісних трас розташовані відбійники. Але мало хто замислюється, наскільки важливими є ці смуги металу, і скільки людських життів вони врятували.
Сталеві бар'єри набагато ефективніші, ніж бетонні. Справа в тому, що авто, яке таранить відбійник, має багато кінетичної енергії. Бетон її практично не поглинає, тож після удару машина просто відскакує вбік.
З металевими відбійниками усе навпаки. Вони розсіюють кінетичну енергію, тому авто може навіть зупинитися, а не стрибати по дорозі, як м’яч, зачіпаючи інших учасників дорожнього руху.
А виготовляють ці елементи дороги з рулонів металу. Кожен важить 8 тонн, цього матеріалу вистачить на 170 відбійників. Прес розгладжує метал, а гільйотина розрізає на відрізки потрібної довжини.
Далі майбутній відбійник вигинають – так він краще прийматиме удар. Максимальне навантаження – 7 тонн.
Потім прес витискає отвори, необхідні для скручування відбійника. Для того, щоб бар’єр успішно служив упродовж років, його потрібно надійно захистити від корозії.
Читайте також: Чому німецьке пиво найкраще в світі
Тому заготовку опускають у ванну з цинком. Після такої обробки виробник надає гарантію від наскрізної корозії 30 років.
Окрім стандартних металевих конструкцій, є й такі, які, приміром, захищають авто від удару об дерево, що росте на узбіччі. Їх спеціально підсилюють пластиковими вставками та додатковими розпірками.
Перед встановленням, готові відбійники випробовують на полігоні. Авто розганяють і б'ють об бар'єр.
Результат – вражає. І відбійник, і авто зазнали мінімальних ушкоджень. Якщо був бетон – наслідки були б зовсім іншими.