Біолог оцінив збитки від аварії нафтових танкерів у Чорному морі
У Керченській протоці 15 грудня затонули два російські танкери, які перевозили тонни мазути. Через аварію стався розлив нафти, який загрожує серйозною екологічною катастрофою.
Схожий інцидент вже був у 2007 році, коли в море потрапило 1 500 тонн нафти. Про це 24 Каналу розповів біолог, голова ГО "Зелений лист" Владислав Балінський, додавши, що внаслідок минулої трагедії загинули десятки тисяч птахів, але росіяни не зробили висновків і катастрофа знову повторилася.
Читайте також Не танкер, а суцільна проблема: що відомо про судна "Волгонефть", які тонуть біля Керчі
Які збитки від аварії
Через масляні плями пір'я птахів втрачає свої властивості й вже не затримує тепло. Відповідно птахи гинуть від гіпотермії. Морські та прісноводні організми, які живуть у водному середовищі, також постраждають. Плівка, яка утворюється на поверхні, припиняє доступ кисню, тому всі без виключення гідробіонти – гинуть.
Якщо говорити про 2007 рік, то фахівці сходились на думці, що Росії занижує збитки щонайменше в 10 разів. Тоді розрахунок йшов на мільярди доларів.
Зараз збитки можуть складати десятки мільярдів доларів. Очевидно, що російська сторона не буде допомагати природі відновлюватися. Якщо ми говоримо про мазут, який є на дні, то побачити його, зафіксувати – практично неможливо,
– розповів Владислав Балінський.
Катастрофічні наслідки для природи
Фауна на дні моря також гине, фактично утворюється пустеля. До того ж масляні плями можуть переміщуватися, і ніхто не знає, де вони зупиняться. Вони можуть спливати, мігрувати за течією, а берегова течія направлена в наш бік і в бік Румунії, Болгарії.
Зараз був потужний вітер в східному напряму, в бік Анапи, Грузії, але куди дійде ця пляма, поки затоне, – ніхто не знає. Потім вона може курсувати за течією – це дуже величезні й довготривалі наслідки,
– пояснив біолог.
Дуже важливо запроваджувати санкції, бо це не перший екоцид, який вчинили росіяни. Ба більше, усім відомо, що ворог використовує цей флот для постачання нафти в Європу через Балтію. Судна потрібні для перевантаження сирої нафти на більші танкери для змішування.
Все це росіяни роблять незаконно, бо морська конвенція забороняє перевантажувати нафту в морі. Навіть якщо не станеться такої катастрофи, там все одно є забруднення, бо під час перевантаження нафта постійно проливається.
Треба вимагати від міжнародної спільноти санкцій, щоб Росія не могла користуватися таким максимально "брудним" шляхом,
– підкреслив Владислав Балінський.
Нагадаємо, причиною аварії танкерів, які перевозили по 4 тисячі тонн мазуту, є недбалість росіян. Вони порушили правила й вийшли в море на старих річкових суднах, попри попередження про серйозний шторм.
У Greenpeace назвали аварію однією з найбільших техногенних катастроф. Розлив нафти буде надзвичайно важко локалізувати, а берегову лінію очистити. Ймовірно, судна перевозили нафту саме для воєнних потреб окупантів.