24 Канал зібрав усе, що відомо про інцидент натепер. Попередньою причиною трагедії вважають помилку екіпажу в складних метеоумовах.
Дивіться також Хвилі розрубали навпіл російський танкер біля берегів Керчі, поруч тоне ще одне судно
Танкери з тоннами мазуту розломилися навпіл: що сталося
15 грудня в Керченській протоці через шторм зазнали катастрофи два російські танкери. Згодом стало відомо, що ідеться про танкери "Волгонефть-212" і "Волгонефть-239".
Танкер із мазутом розломило навпіл / Скриншот
Під час шторму у танкера "Волгонефть 212" "відірвало носову частину". Інцидент стався за 8 кілометрів від берега. Другий танкер – "Волгонефть 239" також отримав пошкодження та сів на мілину за 80 метрів від берега в районі порту Тамань Краснодарського краю.
Судна перевозили по 4 тисячі тонн мазуту. Унаслідок аварії частина нафтопродуктів витекла у воду, утворивши чорні плями.
Російські танкери просто переламало навпіл: відео
Доля екіпажу
Станом на 13:30 російське МНС повідомило про загиблого члена екіпажу "Волгонефть 212".
"Усіх 13 моряків евакуйовано з танкера, який сів на мілину в Керченській протоці, одна людина загинула", – йшлося в повідомленні.
У мережі зазначили, що із цього танкера вдалося врятувати усіх 13 членів екіпажу. Капітану "Волгонефть 212" вдалося вижити – він наковтався з мазутом води і знепритомнів. 11 моряків перебувають у лікарні Анапи з обмороженням.
Щодо іншого танкера "Волгонефть 239" із 14 моряками, то рятувальна операція ще триває. На деякий час її довелося призупинити через погані погодні умови.
У мережі тим часом написали, що "Волгонефть 239" керувала 26-річна випускниця саратовського коледжу. Дівчина повідомила про НП у соцмережах та виклала відео з написом "Мамо, я додому".
Танкери розбило хвилями: відео
Причини катастрофи
"Волгонефть-212" було збудовано 55 років тому. Він був спочатку звичайним танкером, а в 1990-х його вкоротили до стандартів "ріка – море".
Танкери були в дуже поганому стані / Фото з Вікіпедії
Робили все нашвидкуруч приблизно так: вирізали центр, викидали його, а потім зварювали корму та ніс, утворюючи величезний шов посередині. Сьогодні цей шов розійшовся після потужного удару хвилі,
– обурюються в російських ресурсах.
Відомо, що слідство розглядає як можливі причини катастрофи – сильний шторм, помилку екіпажів в управління суднами. Крім того, до аварії могла призвести надмірне навантаження на корпус, адже танкери проєктувалися як річкові судна з можливістю виходу у прибережні морські води у тиху погоду.
Запис перемовин танкеру "Волгонефть-212" зі Службою управління рухом суден у Керченській протоці: дивіться відео
Запис перемовин танкеру "Волгонефть-239" зі Службою управління рухом суден у Керченській протоці: дивіться відео
Катастрофа у Керченській протоці: відео
Загроза екологічної катастрофи
Розлив мазуту в Керченській протоці спричинив появу маслянистої плівки на воді. Екологи попереджають про можливі серйозні наслідки для морської екосистеми та прилеглих територій.
Обсяг витоку поки що точно не встановлено, але рятувальні служби працюють над локалізацією забруднення.
Тим часом Путін доручив створити робочу групу після аварії з танкерами
Офіційно заявлено, що група координуватиме роботи з ліквідації наслідків НП з танкерами в акваторії Чорного моря.
Як повідомили у Greenpeace, якщо близько 8 тисяч тонн нафтопродуктів із двох танкерів опиниться у морі, ця аварія буде однією з найбільших техногенних катастроф в акваторії Чорного моря.
"Будь-який розлив нафти чи нафтопродуктів у цих водах може мати серйозні наслідки", – пояснив керівник Дослідницьких лабораторій Greenpeace Пол Джонсон.
Він зауважив, що за нинішніх погодних умов розлив буде дуже важко локалізувати.
Якщо кораблі затонуть, то існує ризик довгострокового потрапляння нафти та нафтопродуктів у воду.