Чистка в авіагалузі: в Росії звільнили двох директорів авіаційних заводів
Звільнення топ-менеджерів на Росії пов'язують із тим, що план Кремля щодо будівництва вітчизняних цивільних літаків на заміну західним провалився.
Яких директорів авіапрому звільнили
Як повідомляють російські ЗМІ, свої посади вже залишили Андрій Богінський, був гендиректором ПАТ "Яковлєв", та Костянтин Тимофєєв, який був керуючим директором АТ "Туполєв". Відомо, що їх було звільнено за прямою вказівкою російського прем'єра Михайла Мішустіна "за провал програми цивільної авіації".
До теми Санкції працюють: в Росії проблеми з літаками
Водночас на заміну прийшли гендиректор ОАК Вадим Бадеха, який керуватиме "Яковлєвим", а керівництво АТ "Туполєв" призначено гендиректору компанії з держоборонзамовлення Олександру Бобришеву.
Нагадуємо! За планом Кремля вітчизняний авіапром цього року мав випустити 40 цивільних лайнерів, до 2026 року обсяги виробництва потрібно було наростити до 120 літаків на рік, до 2028 року – до 200 лайнерів, а в 2030 році планка мала становити 230 лайнерів щорічно.
Скільки літаків мали виробити в Росії
Ще торік російські перевізники мали отримати 2 імпортозаміщених Sukhoi Superjet та 3 лайнери Ту-214. Водночас цього року мало бути вже 20 машин першого типу, 7 машин другого типу і на додачу 6 регіональних лайнерів MC-21 та 2 турбогвинтових Іл-114-300.
Зверніть увагу! У підсумку російський авіапром спромігся лише на два Ту-214 та один Іл-96-300.
Після такого провалу в російському уряді ухвалили рішення скоротити програму щодо виробництва лайнерів:
- У 2025 році замість спочатку запланованих 82 літаків тепер очікується випуск лише 20 машин.
- Відтак план на 2026 рік знижено зі 120 лайнерів до 97,
- А на 2027 рік – з 180 літаків до 140 літаків.