Ціни на пальне в Україні ще більше впадуть попри ембарго
Джерело:
Сергій КуюнЗ 5 лютого набули чинності санкційні обмеження на російські нафтопродукти. Попри деякі панічні настрої щодо можливого підняття ціни, вартість пального навпаки почала знижуватись й експерти прогнозують продовження подібної тенденції.
Ціна пального знижуватиметься
Директор "Консалтингової групи А-95" Сергій Куюн зауважує, що українські мережі створили рекордні запаси навіть у порівнянні із довоєнними періодами. Тож наразі на ринку пального не відбудеться ані зростання цін, ані дефіциту.
Варто ознайомитись Стабільний курс, неспокійний ринок пального та дорожчі продукти: що чекає на українців в лютому
У ключових мереж бензину та дизпального мінімум на місяць продажів, при тому що поточні постачання йдуть теж із перевищенням за потребу. Ціни в окремих мережах впали за місяць на 10%. Сьогодні вже бачу, що є потенціал для подальшого зниження, перефразовуючи класика, на 2 – 3 гривні.
Також він додає, що спекулятивні націнки для українських покупців у Європі скоротились за січень вдвічі, що своєю чергою теж індикатор переливу європейського ринку усіма марками пального.
Ціна пального на АЗС в Україні
У 2023 році ціна різного виду пального стабільно знижувалась після несуттєвого зростання ціни у листопаді через панічні настрої на тлі масованих ракетних атак. Також ціна пального зростала наприкінці минулого року через побоювання щодо дефіциту пального через санкції щодо російської нафти та нафтопродуктів.
Згідно з даними auto.ria, середня ціна пального сьогодні виглядає наступним чином:
- Бензин А-95 – 48,62 гривні за літр.
- Бензин – А-92 – 47,31 гривні за літр.
- Дизельне пальне – 52,43 гривні за літр.
- Автогаз – 26,30 гривні за літр.
Мета нафтових санкцій
Експерт з ринку пального зауважує, що мета санкцій Заходу проти Росії не придушити російський експорт, а позбавити його прибутку. Тож його дивують обурення з приводу неправильності санкцій, адже Росія продовжує експорт та шукає інші шляхи для збуту сировини.
Якщо цей потік прибити, виникне дефіцит, ціни зростуть й мордор заробить ті ж гроші, що й на раніше, на зменшеному експорті. А Захід й ми разом з ним отримаємо зростання цін на колонках й дестабілізацію урядів, які нам сьогодні допомагають,
– пояснює Куюн.
Він додає, що втрата європейського ринку для Росії означатиме зменшення прибутку, адже логістичні витрати зростуть внаслідок дальших відстаней.
Так, фіксуються випадки перевантаження пального у морі, змішування на терміналах, курсування мутних танкерів тощо. Так, це все є, але увесь цей клопіт знову таки означає удар по прибутку агресора. Це пальне будуть купувати в Африці та ще десь на іншому кінці земної кулі, але його токсичність буде завжди бити по ціні. Це як продавати крадену машину,
– розповідає директор "Консалтингової групи А-95".
Новий пакет санкцій вже не за горами
Наразі відомо що ЄС готує новий пакет санкційних обмежень проти Росії. Урсула фон дер Ляйєн заявляла, що до 10 пакету увійдуть заходи, спрямовані на боротьбу з обходом введених раніше обмежень.
Ну й зрештою заявлено, що потоки відслідковуються, аналізуються й будуть ціллю наступних санкцій. Туди можуть потрапити розумники типу Туреччини, Індії та інші, хто сьогодні допомагає порєбрику робити бізнес. Це тонкий механізм, який ще буде налаштовуватись. Але перші результати вже є, це очевидно,
– підкреслює Куюн.
Що відомо про ембарго на російські нафтопродукти
З 5 лютого почали діяти санкційні обмеження на поставки російських нафтопродуктів до ЄС та цінові обмеження на них. Мовиться про заборону морського імпорту до ЄС російських нафтопродуктів, зокрема бензину, дизелю, гасу, нафти й мазуту. Нові обмеження набули чинності одразу через два місяці після ембарго на російську нафту.