Розмитнення євроблях і штрафи: що варто знати

18 грудня 2019, 16:39
Читать новость на русском

12 вересня парламент підтримав відтермінування штрафів за перевищення терміну перебування нерозмитнених авто на території України – так званих євроблях – ще на 90 днів. Що варто знати власникам авто на іноземній реєстрації – з'ясував 24 канал.

Яка ситуація з розмитненням євроблях – 24 каналу пояснив співзасновник ГО "Доступне авто" Михайло Катрук.

Важливо: Рада відтермінувала штрафи для євроблях

Чи змінилися правила розмитнення євроблях

Ні, не змінилися з того моменту, як їх прийняли. Законом було встановлено пільговий період, на півроку: це була 50%-знижка на акциз. Тоді вартість розмитнення була дешевша. Далі розмитнення відбуватиметься за загальними правилами.

За законодавством – спершу вступив у силу закон про розмитнення, через півроку – закон про штрафи. У травні минуло півроку, і мали вступити в дію нові штрафи. Проте Верховна Рада вже двічі приймала рішення про відтермінування дії цих штрафів, кожного разу – на 3 місяці.

Чи можна їздити в Україні на євробляхах

Так. Загальний спосіб їзди на єврономерах – це транзит. Його ніхто не відміняв.

Як пояснюють у ДФС, тимчасово ввезти авто можна період до 1 року. Умови: письмове зобов’язання про зворотне вивезення, письмове декларування, сплата всіх митних платежів як при імпорті таких транспортних засобів.

Також дозволяється тимчасове ввезення авто без реєстрації до 10 діб. Умова: це відбувається під заставу. На кордоні власник авто лишає заставу в розмірі вартості розмитнення, заїжджає в Україну на термін до 10 днів. І коли перетинає кордон назад – звертається в українську митницю про повернення грошової застави.

Громадяни-резиденти, які перебувають на тимчасовому консульському обліку в консульській установі України за кордоном, мають право тимчасово ввозити на митну територію авто до 60 днів упродовж року без сплати митних платежів. Умови: подання до органу доходів і зборів документів на право власності на авто та його реєстрацію на території відповідної країни.

При цьому власники тимчасово ввезених авто не мають права використовувати їх з комерційною метою та передавати іншим особам.

Читайте також: Завищення цін на розмитненні "євроблях": як це пояснюють митники

Що мало змінитись

Зміни мали стосуватись виключно штрафів за перевищення терміну перебування нерозмитнених автомобілів на території України та інших, пов'язаних із цим, порушень. Тож нардепи 12 вересня відтермінували накладання цих штрафів ще на 3 місяці.

Від попередніх штрафів нові відрізняються двома принциповими речами. Перший – сума штрафів.

- 17 тисяч гривень штрафу – за перевищення від 10 до 20 діб;
- 85 тисяч гривень – за перевищення від 20 до 30 діб;
- 170 тисяч гривень або конфіскація ТЗ – за перевищення більш ніж на 30 діб.

Ці штрафи чинні і для особистих авто, і для комерційного призначення.

Крім того, якщо таке тимчасово ввезене авто власник передасть іншій особі, або використовуватиме особистий транспорт у комерційних цілях – це ще 34 тисячі гривень штрафу.

Друга принципова річ – врегульовано питання повторного порушення. Бо досі була ситуація – раз заплатив, і – "вільний". Тепер буде так: скільки разів тебе ловлять – стільки разів ти і платиш штраф.

Найпроблемніші євробляхи

Ті автовласники, які купили євробляхи в Україні – можуть їх банально віддати "на металобрухт", викинути, будь-що. Якщо їхні імена не значаться в базі автовлаників – то і проблеми немає.

Шалені проблеми матимуть ті, хто на своє ім'я ввезли нерозмитнені авто – і продали їх, не переоформивши, зауважив Михайло Катрук. Для таких власників виник законодавчий цейтнот: вони несуть відповідальність за це авто, їм почнуть приходити штрафи скоро, а авто у них по факту – немає.

Ми зверталися з цією проблемою на митницю – як її можна вирішити. Там кажуть – все сумно. У нас немає жодної процедури, як авто в такій ситуації з себе "зняти",
– відзначив Катрук.

Якщо таке авто потрапляє в ДТП або пожежу – тоді зареєстрований власник може подати документи на митницю про те, що сталася така проблема. Везе те, що залишилося від авто в один із 6 сертифікованих пунктів утилізації, вони авто утилізують. Все, що лишається – розмитнюється як вторсировина. І все – авто "зняте".

Якщо ж власник не знає, де людина, якій він продав авто і де той автомобіль – то не може і в поліцію заявити – бо транспорт не вкрали. А якщо заявить, що вкрали, і з'ясується, що це не правда – за це теж передбачена відповідальність.

"Євробляхарі" знов страйкують

Час наданий власникам нерозмитнених авто спливає, до Нового року лишається два тижні. Активісти вже другий день поспіль мітингують під стінами Верховної Ради. Вони вимагають врегулювання правил розмитнення авто та зниження митної ставки на розмитнення вживаних автомобілів.

Спілкуючись з журналістом 24 каналу, неофіційний лідер "євробляхарів", голова ГО "АвтоЄвроСила" Олег Ярошевич заявив, що коли влада не почує протестувальників, вони підуть блокувати міжнародні пункти пропуску.

У відповідь на уточнююче питання про те, які саме, Ярошевич заявив, що усі. До слова, за даними ДПСУ, нині на українському кордоні є рівно 100 автомобільних міжнародних пунктів пропуску.