Затор із танкерів у турецьких водах збільшується, – Reuters

8 грудня 2022, 11:26
Читать новость на русском

Джерело:

Reuters

Танкери, що прямують зі стамбульської протоки Босфор до Середземного моря, застрягли у черзі. Кількість суден із 5 зросла до 16. Чому турецька сторона не пропускає танкери із нафтою, читайте у тексті.

Затор із танкерів збільшується

Біля Босфору збільшився затор із танкерів із російською нафтою. Кількість із 5 танкерів зросла до 16. 

Читайте також Україна отримала від арештованих російських та білоруських активів мільярдний дохід

Нагадуємо, що країни G7, Євросоюз та Австралія з 5 грудня заборонили постачальникам, а саме страховикам, експортувати російську нафту, якщо вона не буде продана за встановленою ціною у 60 доларів. 

Раніше західні та турецькі офіційні особи домовилися про усунення черг із танкерів після встановлення обмежень.

Чому утворилася черга

Окремий турецький захід, що діє з початку місяця, вимагає від суден надати докази того, що вони мають страховку, що покриває тривалість їх транзиту через протоку Босфор або при заході в турецькі порти.

У протоці Дарданелли дев'ять танкерів чекали переходу на південь. Ще три танкери повинні були пройти через цю протоку в четвер, тобто сьогодні, – два з російського міста Туапсе до Фуджейри, ОАЕ, та один з Тузли, Туреччина, до Сіді-Керір в Єгипті.

Заступник міністра фінансів США заявив заступнику міністра закордонних справ Туреччини, що ціновий ліміт поширюється тільки на російську нафту і не вимагає додаткових перевірок суден, що проходять через турецькі територіальні води. 

Цікаво У критичній ситуації з електроенергією допоможе Туреччина

Нафтові збої

Західні чиновники звинувачують Туреччину у масових заторах. Щонайменше 22 танкери від початку набуття чинності санкцій проти російської нафти були зупинені щодо страхування в турецьких водах.

Із заяв чиновників стає відомо, що більшість затриманих суден – із Казахстану. А нафта, яка видобута компаніями Chevron і ExxonMobil, експортується трубопроводом в порти на чорноморському узбережжі Росії.

Там вона завантажується на танкери, які згодом проходять через турецькі протоки до Середземного моря. Пересування цієї нафти не обмежене санкціями Заходу.