МОН оприлюднило рекомендації щодо викладання предметів / курсів у школах
Джерело:
Міністерство освіти і науки УкраїниМіністерство освіти і науки України оприлюднило Інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів / інтегрованих курсів у школах. Вони актуальні на 2024/2025 навчальний рік.
У документі є рекомендації для викладання у початкових класах. А також – у 5 – 11 класах з предметів та інтегрованих курсів таких освітніх галузей.
Цікаво "Ми дуже толерантні": чому вчителі в Україні спілкуються російською у школі
Вчителі отримали рекомендації щодо викладання предметів/ курсів у школах
Мовиться про такі освітні галузі:
- Мовно-літературна;
- Математична;
- Природнича;
- Соціальна і здоров'язбережувальна;
- Громадянська та історична;
- Технологічна;
- Інформатична;
- Мистецька;
- Фізична культура.
Додатково окреслили рекомендації для викладання іноземних мов і "Захисту України".
Насамперед у рекомендаціях роз'яснили зміни до Типової освітньої програми для 5 – 9 класів. Школа може збільшувати мінімальну кількість годин, визначену типовим навчальним планом на навчальний предмет / інтегрований курс. Більше про зміни до програми читайте за покликанням, а також дивіться запис вебінару.
Для вчителів громадянської освіти, які викладають у 6 і 7 класах, запропонували два способи, як реалізувати цей освітній компонент:
- Інтегрувати питання громадянської освіти в курс історії України (у 6 класі в програму інтегрованого курсу історії; у 7 класі в програму курсу історії України), відобразивши це в навчальній програмі, яку затверджує педагогічна рада закладу освіти (додаючи визначені для громадянської освіти години до історії України або інтегрованого курсу).
- Упровадити курс громадянської освіти в другому семестрі, керуючись тим, що Типова освітня програма рекомендувала навчальні предмети та курси з навчальним навантаженням 0,5 години на тиждень вивчати впродовж одного семестру.
Щодо мовно-літературної освітньої галузі, то МОН зазначає: вивчення текстів напам'ять не є обовʼязковим. Індивідуальне оцінювання говоріння і читання рекомендували проводити в межах поточного оцінювання учнівства.
У початковій освіті передбачили розширення соціокультурного компонента змісту питаннями енергоефективності й енергоетикету, відповідального споживання, зокрема в побуті.
Також у рекомендаціях наголосили, що у 2024/2025 навчальному році школи мають обов’язково дотримуватися норм чинного Українського правопису.
Загалом рекомендації можна знайти за покликанням.