Заступник Лісового назвав 5 необхідних змін у вищій освіті

17 червня 2024, 16:11
Читать новость на русском

Джерело:

Lb.ua

Заступник міністра освіти і науки України Михайло Винницький назвав п'ять необхідних змін у сфері вищої освіті у нашій державі. І зауважив, що їхнє втілення не відбудеться миттєво.

Адже усі спроби змінювати освіту в радикальний спосіб різкими ривками не працюють. За словами посадовця, хочемо ми цього чи ні, освіта є надзвичайно консервативною галуззю. 

Дивіться також На вступні іспити в магістратуру та аспірантуру ще можна зареєструватися

Які 5 змін у вищій освіті потрібні в Україні 

Михайло Винницький розповів, чому потрібні ті чи ті зміни і назвав їх. 

  • Конкуренція предметів у закладі освіти 

Цю норму вже погодила Верховна Рада, але втілюватимуть її поступово. Вона проходитиме свій еволюційний розвиток.

Студент отримує суб'єктність – від його вибору залежить його траєкторія. Не структурована програма, як було дотепер, де купа обов'язкових курсів. Ми формуємо ринок предметів, конкуренцію предметів усередині закладів,
– розповів Винницький.

  • Оптимізація навчальних закладів до мінімум 10 тисяч студентів

Посадовець уточнив: якщо заклад освіти маленький, то у ньому немає конкуренції.

Маємо дійти до модернізації нашої мережі з мінімальною кількістю студентів у 10 тисяч. Чи підходить це для всіх закладів? Очевидно, ні. Консерваторія з 10 тисячами студентів не має жодного сенсу. Приєднувати консерваторію до університету Шевченка – теж жодного сенсу. Будуть маленькі заклади, але ми маємо укрупнювати систему,
– каже заступник Лісового.

  • Реформування магістратури

Винницький зазначив, що магістратура більше не може бути просто п'ятим-шостим курсом – це окремий рівень вищої освіти, і зараз його потрібно розвивати найбільше. 

Немає нічого поганого в тому, щоб зробити паузу між бакалавратом і магістратурою. Це навіть добре,
– вважає посадовець. 

  • Зрушення на аспірантському рівні

Винницький каже, що аспірантура перетворилася на повну профанацію, де аспіранти роблять усі реальні доробки, а "50-річний професор просто записує собі їх у книжку".

І поки цю ситуацію не виправимо, інвестувати в наукові дослідження, доробки немає сенсу, а саме вони визначають рівень навчального закладу,
– уточнив він.

Відповідно, за словами посадовця, треба відмовитися від ступеня кандидата наук і запровадити ступінь доктора філософії. Це буде сутнісно інший підхід до підготовки науковця.