Кому медики дозволять сідати за кермо?
Кількість медичних протипоказань для українських водіїв суттєво зменшиться.
Український науково-дослідний інститут медицини транспорту МОЗ підготував новий перелік медичних протипоказань для кандидатів у водії, який розміщено на сайті МОЗ у розділі громадських обговорень.
Необхідність такого документа викликана імплементацією 126 Директиви ЄС в українське законодавство, але й не лише цим. Адже документ не змінювався 18 років – перелік захворювань і вад, при яких особа не може бути допущена до керування відповідними транспортними засобами, було затверджено наказом МОЗ України від 24.12.1999 року.
Читайте також: Чи може поліція карати водіїв, які перевищать швидкісні обмеження
Своєю чергою, ці вимоги щодо здоров’я майбутніх водіїв беруть початок ще в СРСР, у документі було прописано максимум обмежень для тих, хто хотів отримати водійське посвідчення. Згідно з ними водіями, скажімо, не могли стати ті, у кого була гіпертонічна хвороба, незважаючи на її ступінь. Однак сьогодні медицина дозволяє корегувати більшість захворювань, з тією ж гіпертонією людина може прекрасно себе почувати, корегуючи свій стан за допомогою медичних засобів.
Отож, у новому переліку медичних протипоказань для кандидатів у водії залишились лише ті захворювання, котрі безпосередньо можуть впливати на ситуацію на дорозі.
На першому й найголовнішому місці в новому переліку – зір. Це те, що, як ми всі розуміємо, дуже важливо для здоров’я водія, й на що, до речі, найбільше звертають увагу в Європі та США. Разом з тим, новий перелік визначає, що навіть з певними хворобами очей допуск до водіння є індивідувальним, з урахуванням відповідних висновків спеціалізованого офтальмологічного підрозділу закладу охорони здоров`я.
Також новий перелік чітко розділяє медичні протипоказання для кандидатів у водії і водіїв некомерційного та комерційного транспорту, що, безумовно, дуже важливо для безпеки на дорогах. Бо, хоча аварії з медичних причин на дорогах трапляються не так часто, ДТП через хворобу водія, зокрема, пасажирського транспорту апріорі у кілька разів трагічніше.
Разом з тим, повертаючись до необхідності адаптації українського законодавства до європейського, зазначу, що 126 Директива ЄС говорить, у тому числі й про те, що водії повинні проявляти своє розуміння ризику при певних хворобах. Тобто, не забувати про свою відповідальність перед суспільством.
Читайте також: Домедична допомога в автошколах: про зміни, проблеми і єдиний зразок