Реклама, що надихає: які патріотичні ролики з'явилися з 24 лютого

16 листопада 2022, 13:00
Читать новость на русском
СПЕЦПРОЄКТ

Реклама – це не лише комерційні меседжі. Вона покликана розважати, інформувати, надихати та знайомити із новим. Тому її присутність така важлива в потоці новин, якими оточені українці з 24 лютого.

Цінність рекламних роликів розуміють і самі бренди. Тож у сьогоднішніх реаліях вони намагаються не лише зацікавити глядача, але і мотивувати підтримувати ЗСУ та допомагати тим, хто був вимушений покинути свої домівки.

До теми Бізнес-фронт: три шляхи, які обирають українські компанії

Як змінилася реклама з 24 лютого

Удень 24 лютого низка українських каналів об'єднались у національний телемарафон, щоб оперативно доносити українцям головні новини. Розважальні канали тимчасово припинили мовлення, а реклама, за винятком соціальних роликів, зникла з ефірів.

Рестарт цієї галузі припав на початок квітня. Тоді компанії почали створювати натхненні патріотичні ролики про допомогу армії, відновлення своєї діяльності на бізнес-фронті, а також із нагадуванням про мужність українців та важливість наближати перемогу кожен на своєму фронті.

24 канал пропонує переглянути добірку найяскравіших патріотичних відеороликів. Крім цього, ви можете доєднатися до голосування та обрати свого фаворита.

Найкращі патріотичні ролики від українських брендів

"Водний світ": мій світ складається з добра

Одеська компанія "Водний світ" стала однією із перших, хто гучно заявив про україноцентричну стратегію розвитку. Патріотизм бренду відобразився, зокрема, у маркетингу. Для початку компанія відмовилася від російськомовної назви та обрала нові корпоративні кольори – синій і жовтий.

Також з початком повномасштабного вторгнення "Водний світ" заявив про нову місію бренду – допомагати воїнам Збройних Сил України та людям, які постраждали від нападу Росії. Відтак за 250 днів війни компанія надала допомогу на понад 6 мільйонів гривень.

До того ж з 24 лютого компанія виплачує податки, а також працює над збереженням робочих місць та зарплат для працівників, які вирішили захищати Батьківщину.

Цьому й присвячена нова рекламна кампанія бренду. "Мій світ осяяний світлом мирних часів", – стверджує "Водний світ". В компанії переконані, що виробництво якісної продукції конвертується у підтримку української економіки, допомогу українським захисникам та найголовніше – наближення спільної перемоги. У "Водному світі" впевнені: всі кроки, спрямовані на наближення перемоги, є важливими. Є "світ", буде й мир.

"Водний Світ" – мій світ складається з добра: дивіться відео

У відео можна почути вірш Еліс Борисової, який у поєднанні з кадрами України надихає та зворушує до "мурашок" на шкірі.

"Наша Ряба": завжди поруч заради майбутнього

Як і "Водний Світ", бренд "Наша Ряба" вважає, що великий бізнес не може залишатися осторонь у складні періоди, особливо в умовах війни. Тож компанія невпинно допомагає українцям, забезпечує їх курятиною, яку готують як на фронті, так і в соціальних установах, на кухнях звичайних українців і ресторанах. Адже "Наша Ряба" завжди поряд!

Важливо мати позицію і підкреслювати її, в першу чергу, своїми діями. А лише потім, коли і якщо доречно, робити комунікацію. Зараз ми готові сказати українцям: "Наша Ряба" завжди поруч, заради майбутнього,
– прокоментував новий іміджевий ролик Олексій Безуглий, директор департаменту CLC МХП.

"Наша Ряба": завжди поруч заради майбутнього – дивіться відео

Vodafone: ми все відбудуємо – головне зберегти наш особливий зв’язок

Війна вплинула і на соціальну кампанію українських мобільних операторів. Так, Vodafone запросив до співпраці гурт Kalush та створив патріотичний ролик із треком "Додому". Саме ця пісня найбільше резонує з головною ідеєю ролика – повернення українців у рідні міста після деокупації, зустріч із близькими та відбудову України.

Відео знімали протягом двох днів під Іванківим та Гостомелем Київської області, які зазнали руйнації під час тимчасової окупації. Таким чином автори прагнули донести думку, що можна пошкодити мости, але не зв'язок між близькими.

Ми все відбудуємо – головне зберегти наш особливий зв’язок: дивіться відео

Нам усім потрібна зараз підтримка – наших близьких, сусідів, улюблених брендів, бізнесів, послугами яких ми користуємось. Цей зв'язок між нами і робить нас однією країною, де б ми не знаходилися. Він дає нам упевненість у тому, що ми все відновимо разом,
– розповідає директор з маркетингу Vodafone Україна Андрій Отрощенко.

Київстар: суперсила "Допомога ЗСУ"

Про важливість зв’язку в умовах війни також нагадав Київстар. Попри те, що цього року мобільний оператор відзначає 25 років на українському ринку, головною метою нової кампанії став заклик долучитися до допомоги ЗСУ.

Нам – 25 років. І це, звісно, важливо. Та нині значно важливіше продовжувати щодня працювати, аби якомога швидше повернути мобільний звʼязок на деокупованих територіях та підтримати українську армію на шляху до перемоги,
зазначають у Київстар.

Суперсила "Допомога ЗСУ": дивіться відео

У Київстарі говорять, що відсвяткують разом з усіма українцями уже після перемоги, а поки що пропонують донатити на потреби військових, підключивши послугу “Допомога ЗСУ”.

АЗС "ОККО" та фонд "Повернись живим": ОКО ЗА ОКО

Водночас мережа АЗК "ОККО" вирішила не тільки запустити важливий соціальний ролик, але й допомогти ЗСУ. Так, на початку листопада компанія об'єдналася із благодійним фондом "Повернись живим" та оголосила збір коштів на закупівлю розвідувального безпілотного комплексу "Shark".

У рамках ініціативи, яка отримала назву "ОКО ЗА ОКО", водіям пропонують заправити своє авто пальним PULLS 95 або PULLS DIESEL. 1 гривня з кожного літра, залитого в бак, автоматично летить на закупівлю розвідкомплексів.

У рекламному ролику директор "Повернись живим" Тарас Чмут та інструктор з безпілотного напряму фонду "Глєб" показали, як збирається та запускається БпЛА, а також чим така техніка буде корисна для ЗСУ. Відео справило велике враження на глядачів: менш ніж за 2 тижні вдалося зібрати 13 мільйонів гривень на перший "Shark".

"ОКО ЗА ОКО": як працюють розвідкомплекси "Shark" – дивіться відео

У фонді “Повернись живим” наголосили, що це лише перший крок, а попереду у рамках проекту планують акумулювати кошти ще на 24 таких комплекси, після чого їх розподілять, спираючись на рекомендації Генштабу ЗСУ.

ДТЕК: сміливі нести світло

Ще у 2020 році група ДТЕК оновила візуальний стиль, додавши, що компанія робить свій внесок в трансформацію українського суспільства та побудову конкурентної економіки. Сьогодні цю комунікаційну стратегію підсилює невпинна робота кожного енергетика компанії.

Попри обстріли об’єктів критичної інфраструктури, атаки на підприємства ДТЕК та обмежені ресурси на ремонт пошкоджень, компанії вдається забезпечити українців електроенергією. За останній місяць ДТЕК повернув світло для 1,3 мільйона родин. Окрім того, енергетики допоможуть відновити електропостачання у звільненому від окупантів Херсоні.

Це можливо, вважають у компанії, завдяки тому, що ті, хто не бояться пітьми – сміливі нести світло. Власне цьому й присвячений новий ролик ДТЕКу.

ДТЕК. Сміливі нести світло: дивіться відео

Cosmolot: "Сильні духом"

Онлайн-казино Cosmolot стало ще одним прикладом методологічної роботи з патріотичною тематикою. На початку повномасштабного нападу Росії на Україну портал запустив кампанію "Рашистам пекло", продовженням якої став мінісеріал "Сильні духом".

Серія роликів показує, як український міфічний всесвіт стає на захист своєї землі.

Потойбіччя Cosmolot: перемагають сильні духом – дивіться відео

Творці рекламної кампанії досліджували етнографію кожного створіння українського фольклору, аби якомога коректніше відтворити його на екрані.

Наші герої не просто з’являються на екрані, кожен своєю дією наближає перемогу українців. Богатир топить рашистів у Дніпрі, лісовик загострює патики в лісах, мавка, мара та відьма насилають на ворога поранення, а чугайстер смажить рашистів на вогні,
– розповіла українська дизайнерка Леся Патока.

Таким чином за допомогою міфологічних створінь вдалося передати силу єднання українців в боротьбі з ворогом.

Це далеко не весь список патріотичних роликів та благодійних ініціатив, які з’явилися у медіапросторі під час війни. Наприклад, мережа АТБ пропонує долучитися до допомоги на відстані та придбати сертифікати на покупку в маркеті тим, хто цього потребує.

"Фрекен БОК" запустила нову лінійку продукції "Чиста Перемога": кожні 3 гривні з проданого товару будуть перераховуватися у Благодійний Фонд Сергія Притули та підуть на закупівлю дронів DJI Mavic, які зараз потрібні на лінії фронту для розвідки та коригування вогню.

А 24 канал пропонує подарувати воїнам ЗСУ якісні тактичні шкарпетки, які зроблять перебування на фронті бодай трішки теплішим.

Реклама під час війни: що про неї думають українці

Ще у серпні компанії Google та Kantar провели опитування щодо сприйняття рекламного креативу під час війни. В дослідженні взяли участь понад 50 000 жителів України віком від 18 до 60 років. Згідно із ним:

  • 54% респондентів вважають, що брендам варто продовжувати рекламувати товари й послуги.
  • 45% опитаних впевнені, що реклама має враховувати воєнні реалії.
  • Ще 17% хочуть бачити в рекламі щасливе життя без війни.

55% опитаних заявили, що нині доречно використовувати в рекламних креативах воєнну тему. Ще 29% зазначили, що образи військових можна використовувати лише у соціальних цілях, а решта 16% відповіли, що ця тема зовсім недоречна для реклами.

77% українців хочуть бачити патріотичну рекламу, ще 20% переконані, що патріотична тема можлива лише для соціальних цілей. Водночас ігнорування сьогоднішніх реалій дратує споживачів.

Тож рекламі, навіть в умовах війни, є місце на наших екранах. При цьому визначати, які саме ініціативи нині доречні – можуть тільки українці. Ми ж пропонуємо пройти невеличке опитування та віддати свій голос за рекламу з переліку, яка сподобалася вам найбільше.