Людина – істота соціальна і постійно потребує спілкування. Ця аксіома стала особливо актуальною з виникненням різноманітних соціальних мереж. Не виходячи з дому, ми місяцями, якщо не роками можемо спілкуватися з друзями з якогось Буркіна-Фасо чи Куби, ніколи не побачивши їх вживу. Проте чи є гарантія, що за ніком та фотографією ховається реальна людина, а не ЦРУшник чи ще якийсь представник спецслужб, який спить і бачить розвінчання світової змови проти своєї країни.
І це, зрештою, теж аксіома. Для прикладу, той самий Facebook потужно фінансує американське ЦРУ. (З цього приводу є цікава стаття Г.Почепцова на сайті Медіаграмотності https://osvita.telekritika.ua/material/1813). Цілком логічно, що необмежений доступ до аккаунтів простих юзерів ця спецслужба теж має. Аналогічний варіант і з «Однокласниками» і «Вконтакте», але це вже парафія ФСБ.
Мотивують усе це благою метою – мовляв, потрібно слідкувати за терористами, які використовують соцмережі для планування своїх атак. А те, що від таких методів страждає приватність простих користувачів, нікого не хвилює.
Ситуація дедалі більше скидається на роман Оруелла «1984», де за кожним мешканцем Океанії з екранів телевізорів, які не виключалися ні вдень, ні вночі, пильно слідкував Великий Брат. Хочеш ти цього, чи ні – вибору немає. Щоправда в Оруелівському варіанті за людьми слідкували відкрито. Ми наразі не можемо перевірити, чи наші сторінки переглядають якісь дядьки в погонах, але імовірність цього аж надто велика.
Звісно, все можна зрозуміти. Якщо вибирати між втратою приватності у соцмережі внаслідок втручання силовиків та втратою життя внаслідок теракту я виберу перше. Але бажання, щоб хтось невидимий копався у чиїсь брудній білизні та видавав на-гора якісь секрети - аж зовсім не хочеться.
Отож, перед тим, як запостити чергову свою п’яну фотосесію на втіху собі чи друзям добре подумайте, чи не будете колись балотуватися у народні депутати чи президенти. Звісно, політика – брудна справа, але раптово побачити свої фотографії 20-тирічної давності в сам розпал передвиборчої кампанії – задоволення ще те.