«№30»

Розпочинає фестиваль австралійський кінофільм про бажання добитись свого за всяку ціну.

Уявіть собі — проби в класичний театр. Вона вже показала все: свій акторський талант, голос, станцювала, навіть, почала роздягатись, і не важливо, що вона не до вподоби комісії, що переплутала роль Гамлета з Офелією, і все одно, що вона не вміє добре читати.

Головний її талант у бажанні діяти — і вона його має.

«Чи повинна я подбати про все?»

Теплий комедійний фільм про фінську сімейку — чоловіка жінку та двоє діточок. В сім’ї панує тепло і ніжність.

Але метушлива жінка весь час наголошує на тому, що все тримається ній. Хоча, хатні справи і все інше, знаходиться в безладі.

Контролює все вона настільки «вдало», що одного ранку, переплутавши дні тижня, сім’я, будь — як одягнена, не встигає на весілля друзів, і в кінці кінців — потрапляє на чужі похорони.

«П’ятниця»

У світлі останніх подій — так званих терактів — у Бостоні, США та Тіптоні, Великобританія, фільм британського режисера ріже по живому.

«П’ятниця» — історія про біль та злобу, які засліпили дитяче серце. Хлопчик, на очах в якого під час лондонського теракту загинула матір, рівно через рік наважується на помсту. І ніхто не стане йому на заваді. Що ж принесе хлопцю цей страшний крок?

«Без коментарів»

Легка французька комедія, котра відкриває таємниці жіночої мінливості. Красиву дівчину спіткало два знайомства. Двоє чоловіків — і з однієї красуні одразу постає дві різних жінки, дві не подібних одне на одну особистості.

«Ірландські народні меблі»

Не дивно, що на Манхеттенський фестиваль потрапила і ця робота, котра вже була відібрана на осінні Future shorts.

Чудова кінокартина — де життя, люди і речі — знаходять в особливій гармонії.

«Блек-метал»

Про вплив деяких стилів року на юну психіку сказано чимало. Чи, справді, такий спосіб заробляння грошей музикантами вартий понівечених життів. Адже, для середньо статистичного блек-метал-гурту їхні сатанинського нахилу тексти не більше, ніж дешевий піар.

Так, як і для героя фільму, котрий після чергового виступу знімає грим, залізні шипи і їде додому, до сім’ї. А тим часом, якийсь юнак під акорди улюбленої музики вбиває свою вчительку.

Зірка блек-металу, обіймаючи свою маленьку дочку, з майже дитячими очима, повними сліз, питає: «Чому? Чому він це зробив?»

«Обличчя світу»

Ще одна історія французького авторства. Фільм-ілюстрація мандрів різними країнами в прямому сенсі цього слова. На малюнках суворі обличчя пакистанців, що готові вбити за паперового змія, обшарпане московське метро і засніжений Квебек.

Автор обирає дивні, зовсім не туристичні маршрути, стикається з неприємними ситуаціями.

Але він осторонь від побаченого, він лише гість, а все навколо — просто матеріал для малюнку.

«Я великий клубок смутку»

Чи не найсильніша робота режисера зі Сполучених Штатів. Троє друзів на шикарній вечірці, їхні губи говорять про весело проведені вихідні, їхні очі промовляють про розбиті серця та особисті трагедії.

Жарти, сміх і крик.

«Я великий клубок смутку!!!» — кричить третій. І вечірка продовжується. Глухота єдине, що сприймають вуха цих людей.

«Ганделик “Кісмет”»

А зараз про найромантичнішу роботу Манхеттенського фестивалю. Приємна кольористикою та стилем, мила звучанням і зігріваюча життєрадісним сценарієм історія про одну закохану душу.

Дівчина-офіціантка робить все, щоб об’єкт почуттів нарешті звернув на неї увагу, проте, він не чує ні її слів, ні пісень про кохання, котрими вона заливається, варто йому зайти у двері.

І тут стають в пригоді і добродушні відвідувачі ганделика, і жебрак-збирач любовних історій, і залишений кимось словник мови жестів.

«Межа осілості»

І під кінець трохи історичної драми. Фільм про єврейського хлопчика, який виривається з рук російських царських солдат, аби його не забрали на війну.

Сценарій написаний за реальними подіями, проте автор подає його дуже неправдоподібно, подекуди «плаває» в історичному фактажі. Хоча, сюжет досить незвичайний і трагічний, вартий кращої та повнометражної екранізації.

_______________________________________

Манхеттенський фестиваль ще триває, є можливість переглянути краще зі світового короткого метру, а головне — вплинути на долю котрогось з фільмів. Адже, переможця визначаєте Ви!

Трейлер до Манхеттенського фестивалю