Для повного відтворення картини: Ми зустрілися вранці в четвер, через два дні після того, як Кук стояв на сцені конференц-залу "Ратуша" у Купертіно (штат Каліфорнія). Ми влаштувалися в невеликому переговорному приміщенні, розташованому недалеко від кабінету Кука. Тім зайшов, одягнений у блакитне поло і темні брюки.

У Кукові є щось таке, що відрізняє його від керівників інших компаній. Деякі директори, заходячи до кімнати, вітаються і чекають подальших дій від вас. Кук же, увійшовши до приміщення, тепло посміхнувся, міцно потиснув мені руку і відразу ж сам почав задавати питання: "Як вам наш захід в четвер? Що ви думаєте про нові телефони? Вам вже довелося ними покористуватися?".

Тому інтерв'ю почалося досить незвично: перш ніж його почати, ми вже встигли задати кілька питань і відповісти на них. А втім, прелюдія затягнулася. Ось яка у нас вийшла розмова:


- Ви сказали, що iOS 7 це не зміни заради змін. Розкажіть про це детальніше.

- Деякі ставлять знак рівності між інноваціями та змінами, але ми ніколи так не думали. Інновація пов'язана з поліпшенням, і iOS 7 - чудовий тому приклад. Вона значно краща за шосту iOS 6 і все інше, що виходило раніше. Очевидно, що вона набагато краща, ніж будь-яка інша доступна операційна система.


- Що нові продукти уособлюють для Apple в даний момент? Що вони говорять про компанію?

- Ми виробник продуктів, тому продукти відображають цінності компанії. Вони кажуть про інновації, про турботу про кожну деталь. Вони нагадують про те, наскільки важливі враження від використання. Тому коли ви починаєте користуватися iOS 7 або сканером відбитків пальців, ви помітите те, наскільки ретельно була продумана кожна деталь. Враження від використання це вкрай важливий момент.

Знаєте, коли ви вперше купуєте що-небудь дотиком пальця, це справляє дуже сильний ефект. Це дійсно чудово, багатьом людям сподобається ця функція, тому що вони розблокують свій телефон багато разів на день. Але враження від покупок в цьому аспекті куди більш вражаючі.

Я вважаю, що ці продукти кричать про свою приналежність до марки Apple. У iPhone 5s містяться по-справжньому революційні технології, iPhone 5с пропонує багатство кольорів. Однак коли береш телефон в руку, розумієш, що одним кольором все не обмежується. Він ідеально лежить в руці, і створюється враження, ніби він був створений для твоєї руки. Кожна його деталь була ретельно продумана: від кнопок до країв пластикового корпусу (показує краю корпусу телефону). В інших телефонах пластик тут виступає.


- Чому просто не продовжити продавати iPhone 5, як ви це робили раніше? Навіщо було створювати нову модель 5c?

- Бізнес стрімко набирає обертів. Ринок зростає з величезними темпами. Зростають бажання споживачів. І ви знаєте, людям хочеться різних продуктів. Ми захотіли зробити телефон більш доступним. Але для нас на першому місці стоять продукти, тому ми ніколи не говоримо: "Ми в жодному разі не будемо продавати телефон нижче цієї цінової планки". Ми ніколи не вибираємо таку позицію. Замість цього ми говоримо: "Давайте подумаємо про чудовий продукт, який ми створюємо". Якщо чудовий продукт можна продавати за нижчою ціною, давайте так і зробимо.

Якщо поглянути на iPod, то можна побачити, що його історія почалася з продукту, який ми назвали iPod. Після цього він став називатися Classic, пам'ятаєте? Але ми вирішили урізноманітнити лінійку, причому наша мотивація не була пов'язана з ціною. Ми не говорили: "А давайте запустимо на ринок продукт дешевший 99-ти доларів і подумаємо, як це можна зробити". Ми хотіли створити чудовий продукт, який приносить задоволення користувачеві. Моделі iPod відрізнялися одна від одної, тому що вони були розраховані на різні типи споживачів. Вони задовольняли різні запити. Можливо, враження від їх використання відрізнялися, але в їх основі лежав чудовий продукт.

З часом нам вдалося це зробити, і результат (не мета, а саме результат) полягав у тому, що ціни на різні моделі стали варіюватися від 49 до 400 доларів. У випадку з iPhone ми вийшли на даний сегмент не так давно - у 2007 році. Для нас стало очевидно, що ми можемо запропонувати чудовий продукт, який припаде до душі іншій категорії користувачів і отримає перевагу за рахунок більш низької ціни. Таким чином ми могли б зробити продукт більш доступним і тим самим збільшити кількість людей, яким ми служимо. У цьому і полягає причина.

Я знаю, що часто питають: "Чи достатньо ця ціна низька?". У мене є на це дві відповіді. По-перше, це по-справжньому чудовий продукт, що має для нас найбільше значення. По-друге, iPhone 4 мав величезний успіх, причому не тільки на тих ринках, на яких ми зосереджені, але й там, де такого успіху ми не очікували. iPhone 4 і раніше залишається чудовим продуктом.


Так, ми вже не продаємо iPhone 4, але тепер ми продаємо iPhone 4s, який на багатьох ринках поширюється безкоштовно. На ринках з субсидуванням у нього ціна навіть більш приваблива, ніж у 5c. Тому чудово, що ми доросли до того, що стали виробляти два телефони, і все стало інакше. Побічний ефект полягає в тому, що сьогодні у нас є три різних форм-фактори: 4s, 5s і 5c. Також є велика кількість людей, яким ми можемо служити і які можуть отримувати приємні враження від користування iPhone.

Всі ці три телефони пропонують фантастичні враження. Вони різні, але вони все фантастичні. Ми ними дуже пишаємося і з гордістю розміщуємо свій логотип на задній панелі. У цьому і вся причина.

Ми ніколи не ставили перед собою мету продавати дешевий телефон. Наша головна мета - продавати чудовий телефон і дарувати чудові відчуття від використання, і ми знайшли спосіб робити це при більш низькій ціні. Також ми знайшли спосіб продавати 4s за суттєво нижчою ціною, ніж раніше, і ми на цьому не зупиняємося. Тому ми вважаємо, що кількість наших користувачів зростатиме, і ми зможемо обслуговувати ще більше людей. Це приносить нам радість.

Ми ніколи не ставили перед собою мету продавати дешевий телефон.

- Що ви можете сказати про стан сьогоднішнього мобільного ринку в порівнянні з тим, що спостерігалося рік тому?

- Що стосується смартфонів, то сьогодні більш чітко, ніж раніше ми спостерігаємо світ, де протистоять дві операційні систем. Можливо, все зміниться, а можливо, й ні. Але саме так все працює сьогодні. Я думаю, що сьогодні Android більш фрагментований, ніж будь-коли, і якщо ви подивитеся на це з позиції задоволеності користувача, то побачите, що в цьому відношенні розрив між IOS і Android величезний.

Існують великі відмінності між ринковою часткою пристроїв і часткою використання. І нікого не повинен дивувати поточний стан речей. Нікого не повинно дивувати те, що це є природним результатом. Для нас це дуже важливо, тому що ми ніколи не прагнули продавати найбільше пристроїв. Ми прагнемо продавати найкраще і робити наших покупців щасливими, пропонуючи їм найкращі враження від використання. Зазвичай, якщо людина задоволена продуктом, вона користується ним частіше. Якщо ти знаходиш те, що тобі подобається, ти не захочеш з цим розлучатися. І я думаю, що за останній рік це стало ще очевиднішим.

Знаєте, ринок виріс набагато істотніше. Якщо не для всіх це очевидно, то я знаю, що скоро кожен житель планети захоче мати смартфон. Багато хвилюються через те, що цей ринок став таким великим, що більшим він вже не стане. Але я з цим незгоден: у цього ринку ще є великі перспективи.

Ринок планшетів дуже схожий на ринок смартфонів, хоча на ньому ще немає такої великої кількості гравців. Про ринок планшетів я думаю так: кожен виробник персональних комп'ютерів повинен подумати про випуск планшета, хоча б з точки зору самозахисту. Кожен виробник смартфонів розглядає це як новий і необхідний етап, і вони обов'язково захочуть цим зайнятися. Потім на ринку з'явилися виробники традиційних комп'ютерів з білими корпусами, і минулого року ринок планшетів просто вибухнув. Це не означає, що з'явилося багато чудових продуктів, але кількість гравців стала суттєво більшою, ніж раніше.

Проте результат нагадує те, що колись було зі смартфонами: все виглядає дуже неоднозначно. Чесно кажучи, сьогодні як і раніше залишається протиставлення: iPad і все інше. Показники задоволеності споживачів теж різняться, і те ж саме спостерігалося зі смартфонами. У сегменті планшетів сьогодні фрагментації не менше, якщо не більше.

Чесно кажучи, сьогодні як і раніше залишається протиставлення: iPad і все інше.

Думаю, якби я купив планшет на Android і подумав, що це і є справжні враження від використання планшета, то я навряд чи захотів би знову купувати планшетний комп'ютер. Сенсорний інтерфейс не бездоганний, програми відображаються як збільшені версії програм для смартфонів. Проте я завжди говорив, що одного разу планшети обійдуть за ринковою часткою персональні комп'ютери. Я говорив це набагато раніше за те, як з'явилися реальні підстави так стверджувати. І сьогодні очевидно, що від цього моменту нас відділяють 24 місяці.

Тому, щоб досягати успіху в продажах комп'ютерів, необхідно збільшити рівень диференціації. Щоб купувати персональний комп'ютер, мають бути серйозні підстави. Зрозуміло, ми багато думаємо про Mac і віримо в те, що робимо. Але якщо ти виробляєш комп'ютери, то незабаром для тебе настануть непрості часи.

- Чи здивував вас ріст ринкової частки Android?

- На відміну від більшості людей, я не сприймаю Android як щось єдине. Я маю на увазі, з точки зору споживача. Наприклад, давайте на хвилинку забудемо назву Android і поглянемо на те, що з ним зробила Amazon. Якщо ви прилетіли з іншої планети і захочете дати цій платформі ім'я, навряд чи ви будете називати її так, як називає інша компанія. Якщо порівняти те, що робить Samsung, я теж сумніваюся, що ви захочете дати цій платформі те ж ім'я. Насправді користувачів iOS 6 більше, ніж будь-якої окремої версії Android. А з цього моменту ми очікуємо, що iOS 7 стане найпопулярнішою мобільною операційною системою. Тому який зміст у тому, щоб об'єднувати ці розрізнені цифри і демонструвати їх разом, наче це якась єдина річ?

Отже, ваше запитання: чи здивувало це мене? Я дивлюся на це не так, як ви думаєте. Я думаю, що споживач дивиться на це інакше. Чи думає покупець Amazon Kindle про те, що він купує пристрій на Android? Мабуть, ні. Тому я думаю, що нинішня ситуація трохи відрізняється від тієї, яка спостерігалася в свій час з Microsoft і Windows.

- Ви справді так думаєте?

- Я дійсно думаю , що вона відрізняється. У Microsoft все було однорідне, тому рівень фрагментації не був таким високим. Так, у них були проблеми з оновленнями. Ви знаєте, ми серйозно обганяємо їх за кількістю встановлень оновлення для OS X. Однак у випадку з Windows не було такої розрізненості у вироблених продуктах. Тому я вважаю, що сьогодні все трохи інакше.

І взагалі, чи має це значення? Чи має значення ринкова частка пристрою, якщо ним не користуються? Для нас важливо, щоб люди користувалися нашими продуктами. Ми дійсно хочемо збагатити життя людей, але це не вдасться, якщо твій гаджет постійно лежить у шафі. Розумієте?

Для нас важливо, щоб люди користувалися нашими продуктами. Ми дійсно хочемо збагатити життя людей, але це не вдасться, якщо твій гаджет постійно лежить у шафі. Розумієте?

Тому використання продукту я вважаю важливим, і у випадку з іншими продуктами воно явно недостатнє. Не те щоб мене не турбувала ринкова частка. Я не хочу, щоб у вас складалося таке враження. Насправді все не так просто. Деякі люди ставлять питання так: "X проти Y". Але ж, якщо говорити відверто, X і Y не еквівалентні один одному, чи не так?

- Як ви ставитеся до того, що Android має так багато версій? Як ви сприймаєте питання фрагментації?

- Це зростаюча проблема.

- З точки зору функціональності?

Так. І зростання тут полягає не тільки в тому, що немовля перетворюється на дитину. Все розвивається по експоненті, і ця проблема лише поглиблюється з часом. Подумайте про всіх людей, які залишаються за бортом із споживчої точки зору. Людям притаманна лояльність, і вони не розлучаються зі своїми телефонами за два роки. Вони укладають контракт і дотримуються його протягом двох років і тільки після цього оновлюються. Виходить так, що до того моменту, як вони купують телефон, багато які з цих операційних систем вже стають застарілими. Тобто на момент придбання ці платформи вже не є новими. Тому в день завершення контракту вони користуються операційними системами три-або чотирирічного віку. Це було б те ж саме, якби зараз у мене в кишені лежав телефон з встановленою iOS 3. Я навіть уявити це собі не можу.

Вони користуються операційними системами три-або чотирирічного віку. Це було б те ж саме, якби зараз у мене в кишені лежав телефон з встановленою iOS 3. Я навіть уявити це собі не можу.

І справа не в тому, що ця система була поганою, а в тому, що світ змінився і з'явилося багато нового. Тому я вважаю, що це зростаюча проблема. Її відчують розробники, її відчують люди, які втратили можливість користуватися деякими додатками. Це відіб'ється на безпеці, тому що якщо ти не перекладаєш свою клієнтську базу на новітню версію, то тобі доведеться повертатися і затикати дірки в старих версіях, а людям цього не хотілося б. Тому вони більш схильні до впливу таких проблем.

Все це вже дає про себе знати. А проблема зростає в міру того, як збільшується кількість користувачів та пристроїв. Так що подивимося.

Але насправді я не так часто про це думаю. Я думаю про те, які можливості це відкриває для нас. Ми думаємо про те, які продукти ми готові запропонувати нашим користувачам.

- Дозвольте запитати вас ще про дещо: торік ваші акції показали досить вражаючі результати.

- Так.

- Вони досягли рекордних висот, але потім почали знижуватися. Що це було?

- Я ніколи не пов'язував свою діяльність з показниками акцій, тому я не відчуваю ейфорію на висоті і не біжу різати вени на стадії спаду. Я вже багато разів встиг покататися на цих американських гірках.

Я пройшов через куди більшу кількість різких віражів, ніж будь-хто інший. На це можна подивитись і з такого ракурсу. Буквально сьогодні я отримав замітку від інвестора (він може помилятися , потрібно ще перевірити цю інформацію) про те, що в 2011 році ми виросли на 26 відсотків порівняно з попереднім роком. У 2012 році зростання вже склало 31%.

Тепер про те , що сказали ви. Справа в тому, що ви відштовхуєтеся на максимальній точці. Але якщо би ви аналізували ринок на початку року і не озиралися на кінець року, то я нагадаю: торік зростання склало 31 відсоток.

- Не так вже й погано.

- Можна сказати, що непогано, а можна сказати, що багато людей цим дуже задоволені. Якщо помістити це в потрібний контекст, 31 відсоток може відповідати 100 або 120 доларам. Помножимо 120 доларів на 900 мільйонів акцій - думаю, з математикою у вас все в порядку. Це дорівнює приблизно 100 мільярдам доларів ринкової капіталізації на рік. Чи багато компаній за минулий рік збільшили свою капіталізацію на 100 мільярдів доларів? Сумніваюся. Я це пильно не аналізував і не збираюся цього робити, тому що не зациклюю увагу на таких питаннях.

Чи багато компаній за минулий рік збільшили свою капіталізацію на 100 мільярдів доларів? Сумніваюся.

В кінці цього календарного року ми просіли. Здається, говорили, що на 10 відсотків. Знову ж, мені потрібно перевірити ці цифри і переконатися в їх точності. Почали ми рік з 525-530 доларів за акцію, сьогодні папери коштують менше 500 доларів. Чи радий я цьому? Навряд чи.

Але чи означає це, що були допущені якісь фундаментальні помилки? Ні. Наприклад, в 2008 році ми подешевшали відсотків на 50. На початку 2009 року, якщо мені не зраджує пам'ять, ціна акції впала до 75 доларів. Це викликає питання: "Чи правильно ми все робимо?". Але це не означає, що хтось інший або умови ринку повинні визначати моє самопочуття. Це не викликає у мене ніякої ейфорії або суїцидальних покликів.

- Коли ви вийшли на ринок смартфонів , найбільшими гравцями в цьому сегменті були Nokia, Motorola і BlackBerry. Сьогодні BlackBerry знаходиться там, де знаходиться, Motorola увійшла до складу Google, а що відбувається з Nokia, ми теж знаємо. Чи навчила вас чого-небудь доля цих компаній?

- Я думаю, що так. Вони нагадують всім учасникам галузі про те, що необхідно продовжувати інновації, і що відсутність інновацій це смерть. Це розуміння глибоко вкоренилося в нашій компанії. Також вони показують зі стратегічної точки зору, що сьогодні всі намагаються перейняти стратегію Apple.

- Це було моє наступне питання.

- Але ж це правда! Ще не так давно люди вважали божевільною стратегію одночасного виробництва апаратного та програмного забезпечення, до того ж у той час ніхто не думав про сервіси. Вони вважали це божевіллям, тому бал правила модель співпраці Microsoft і Intel, коли кожна компанія займається своєю напрямком. Виникали певні інновації в галузі процесорів, але вони розвивалися своїм курсом. В операційних системах теж були інновації, але вони теж розвивалися окремо. У результаті не з'являлось інновацій, які міг би отримати споживач.

Але протягом деякого часу багато хто думав, що це правильно. Коли Apple вийшла на ринок смартфонів, більшість людей як і раніше дотримувалися цієї стратегії. Звичайно, у той час Microsoft ще не думав про співпрацю з Nokia, і я сумніваюся, що Google тоді збирався купувати Motorola.

А тепер несподівано залишилися ці три компанії, які мають досвід в операційних системах (забудемо на хвилинку про BlackBerry). Сьогодні всі вони мають апаратні підрозділи, а Microsoft збирається купити одну з таких компаній (інтерв'ю було опубліковано до того, як корпорація придбала Nokia). Google вже купив таку компанію. Можна міркувати про те, чи було це мудрим рішенням, але необхідність у цьому була очевидна.

Ми ніколи не потребували ніякої зовнішньої оцінки. Ми не прагнули до оцінки іншими нашої стратегії, але ми припускаємо, що якщо ця стратегія так активно копіюється, це можна сприйняти як визнання правильності нашого шляху.

Сьогодні ми знаходимося на новому рівні взаємодії апаратного та програмного забезпечення. Наприклад, на цьому тижні ми показали вам нові процесори А7 і М7. Це стало можливим завдяки тому, що багато років тому ми вирішили створити власний відділ процесорів, в якому трудиться велика кількість людей.

Ви бачили, що ми перейшли на 64- бітну платформу. Чому ми змогли зробити це першими? Тому що у нас дуже сильна вертикальна структура роботи в компанії. Хто-небудь з наших колег має досвід у розробці процесорів? Можливо я чогось не знаю, але поки нам нічого подібного не продемонстрували.

Тому буде цікаво поспостерігати за наступним етапом, наступною хвилею. У якийсь момент ми дійшли висновку, що нам необхідно створювати свої процесори , тому що ми мріяли про розробку продуктів, які було б не можна виробляти з тих процесорів, котрі можна купити у інших компаній. Тому ми вирішили розробляти чіпи самостійно і створили для цих цілей приголомшливу команду співробітників.

Коли ми дивимося на такі інновації, як камера iPhone, хочеться детально розглянути те, що входить в цю камеру. Коли більшість людей чує слово "камера", вони в першу чергу думають про апаратну начинку. Безумовно, це дуже важливо, наприклад, все те, що ми зробили зі спалахом. Але взаємодія програмного забезпечення і обчислювальної потужності - от у чому справжня інновація.

Тому коли я думаю про Apple і пов'язану з нею магію, я бачу, що це стало можливим завдяки об'єднанню апаратного оснащення, програмного забезпечення та сервісів. Саме цей перетин компонентів робить наші продукти магічними. Магія полягає в умінні довести співпрацю і координацію до ідеального рівня.

Я відчуваю найбільшу гордість, коли люди бачать це. Вони насправді не розуміють, що бачать це, і це прекрасно. Тому що вони і не повинні цього бачити. Але погляньте на це (вказує на iPhone). Ці продукти є ідеальними прикладами вдалого об'єднання програмного забезпечення, апаратної начинки і сервісів. У деяких випадках ці компоненти просто не відрізняються один від одного.

Магія полягає в умінні довести співпрацю і координацію до ідеального рівня.

Ми не хочемо, щоб наші покупці займалися відокремленням цих компонентів. Але ми вважаємо, що наша компанія домоглася нечуваної ефективності в цій сфері. Вчора ви поговорили ще з парочкою хлопців (інтерв'ю також дали Крейг Федеріго та Джонатан Айв). Я не знаю, як вони виглядали, але я був би шокований, якби дізнався, що вони виглядали погано. Я маю на увазі, що вони закінчують один за одним речення, тому що вони по-справжньому подобаються один одному. І маю увазі "подобаються" не в дружньому сенсі, а маю на увазі, що між ними спостерігається неймовірна ступінь поваги і довіри - все це лежить в основі їх відносин. У нас немає гігантської кількості співробітників, тому ми не займаємося багаторазовими перевірками дій інших працівників. Ми довіряємо один одному і ставимося один до одного з повагою. У колективі панує дух співробітництва, що дозволяє створювати такі чудові продукти. Здається, я далеко відійшов від вашого запитання.

- Дуже добре що так вийшло. У той час як ці телефони уособлюють вершину технологічної індустрії, є й інші, які прямують прямо на дно. Китайські та індійські виробники, 100- доларові і 150 - доларові телефони. Що ви думаєте про це? Що це означає для Apple?

- Для нас дуже важливо рости, але я не вимірюю наш успіх в частках ринку Так що, якщо у когось вийшло продати багато планшетів по 69 доларів, з якими ви повинні неабияк помучитися, перш ніж змусити їх працювати, при цьому вони товсті, важкі і неприємні у використанні, я навіть не порівнюю їх частку ринку з нашою, оскільки ми робимо абсолютно інші продукти. Я не вважаю їх еквівалентними один одному.

Тому, я думаю, що на більшості ринків споживчої електроніки завжди присутня другосортна частка. І ми не хочемо щось з цим робити. Ми хочемо робити направді чудові продукти і забезпечувати приємний досвід їх використанн. Я впевнений, ми отримаємо досить споживачів, які захочуть їх купити. Ми хочемо їм сподобатися.

Це зовсім інший бізнес, а не будь-що - ми не витрачаємо час на обдумування того, як зробити хоч що-небудь, так як це не те, на чому варто зосереджувати увагу.

Apple робить чудовий бізнес. Дійсно крутий бізнес. І ви можете це бачити.

Я думаю, що це саме ті ринки, на яких ми, на щастя, працюємо: ринок смартфонів, планшетів - дійсно величезні ринки. І так, вони можуть розвиватися. У тій мірі, яку ви вказали. Існує такий сегмент ринку, якому потрібні такі продукти, здатні робити багато для споживачів. Я хочу конкурувати з іншими як божевільний за таких клієнтів і переконати їх, що iPhone для них є найкращим вибором.

Аналогічна ситуація на планшетному ринку. Він роздвоюється. Наприклад , ваша дитина може бігати по кімнаті і кричати "Тату, я хочу собі планшет". Ви підете на все, щоб змусити його замовкнути, і купуєте щось дешеве. Це не той ринок, за який я борюся. Я хотів би переконати вас, що iPad - найкращий вибір, і ваша дитина багато нового пізнає в процесі його використання. Вибравши iPad, ви відкриєте дитині неймовірні дзвінки бабусі з допомогою FaceTime, причому це змінить і ваше життя теж. Я не намагаюся сказати "вибери мене", щоб заткнути вашого малюка.

Тому на цьому ринку, який дбає про такі речі, я хочу за це боротися. Переконати всіх купити подібний пристрій.

Я не збираюся заробити безсоння через інший ринок, тому що ми працюємо інакше. На щастя, обидва цих ринки нгастільки великі, що на них є багато людей, які хочуть отримати задоволення від користування телефоном або планшетом, так що Apple робить чудовий бізнес. Дійсно крутий бізнес. І ви можете це бачити.

- Ви досягли успіху з iPhone і iPad до того, як з’явився бюджетний сегмент ринку. Але ось він.

- Це траплялося на кожному ринку, який я бачив. Це трапляється на автомобільному ринку. На ринку всієї споживчої електроніки , від фотокамер і ПК до планшетів і телефонів, а також VCR і DVD. Я не можу пригадати жодного ринку споживчої електроніки, де це не сталося.

І якщо є компанії, які переслідують подібні цілі, це чудово. Я не критикую їх, правда. Я називаю їх барахлом. Я не вважаю їх значущими. Це тільки моє відношення до них, зрозуміло? Але вони не ті, хто ми є. Я відмовляюся ганятися за сліпими амбіціями для збільшення частки ринку.

- Toyota робить дуже хороші автомобілі в різних цінових сегментах для багатьох людей у світі.

- Ви маєте рацію.

- Але вони відрізняються від BMW.

- Так і є. Але найкрутіше, що ми можемо надати значній кількості покупців по-справжньому приємний досвід користування за допомогою продуктів найвищої якості. Ви згадали BMW, і я кажу це тому, що частка BMW на ринку автомобілів набагато менша за частку Apple на ринку планшетів.

Отже, ми знайшли спосіб зробити так, щоб наші продукти викликали найприємніші відчуття від використання. Їх якість і точність просто неймовірні, правда. Але ми можемо робити це для багатьох людей. Дуже багатьох людей.

І мене не дивує , що "бюджетний" ринок або "ринок барахла" розробляє власні продукти, тому що я знаю, що це буде відбуватися.

До речі, на який би ринок Apple не ввійшла в майбутньому, там це теж буде відбуватися. Я скажу це ще до того, як ми будемо говорити про них. Це буде траплятися. Таке життя. Я думаю, люди забули про це. Або, можливо, про це просто весело писати. Я не знаю.

- Останні шість-сім років стали свідками появи iPhone, iPad і iPad mini. Ви відчуваєте свій обов'язок не зменшувати темпи інновацій і відкривати нові ринки або категорії кожні кілька років?

- Деякі люди мають не надто правильне уявлення про інновації. Для них інновації означають лише появу нових категорій продуктів. Я дивлюся на це по-іншому. Я не дивлюся на це так, як усі. Я маю на увазі, якщо ви глянете на ці продукти, то знайдете в них дуже багато інноваційних функцій, від сканера відбитків пальців до неймовірно потужного процесора. iOS досить інноваційна. iOS 7 переповнена ними.

І тому я думаю, що дивлюся на це трохи інакше. Я не знаю, чи збігається моя думка з думкою більшості людей , але це моя позиція. Це не означає, що ми не приділяємо увагу категоріям. Очевидно, ми робимо це. Але ми зосереджені і на інших речах.

- Останнє запитання: Яка місія у Apple?

- Створювати найкращі продукти у світі, які дійсно можуть зробити життя людей кращим. Це наша сутність. Наша мета - не досягти найвищої ринкової капіталізації, однак нам це періодично вдається. Сподіваюся, ви можете бачити це в наших продуктах, і, що більш важливо, отримувати задоволення від їх використання. Ми ті, хто ми є.

І всі тут це знають. Ось у чому краса цього місця. Нам не потрібно вішати на стіни постери, щоб нагадати людям про це. Всі і так це знають.